رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: اتاق تعاون ایران- برزیل راه اندازی و زمینه‌ای فراهم شده تا تجار هر دو کشور با یکدیگر همکاری داشته باشند و از سوی دیگر بتوانند به مراودات تجاری بپردازند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در دیدار با عبدالله نکونام قدیری سفیر جدید ایران در کشور برزیل  پیش از اعزام به این کشور، گفت: کشور برزیل در زمینه تولید نهاده‌های دامی، پروتئین سفید و قرمز برای ما اهمیت زیادی دارد و باید از ظرفیت‌های این کشور استفاده کنیم، در حال حاضر بسیاری از کشورها در برزیل سرمایه‌گذاری کرده‌اند و ما نیز باید آینده نگری داشته باشیم.

نماینده مردم داراب زرین دشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سفر اینجانب به کشور برزیل رایزنی‌های خوبی صورت گرفت و در نشست با وزیر کشاورزی کشور برزیل در کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص تهاتر نهادهای دامی مانند ذرت و سویا با کود اوره و مشتقات نفتی توافقات خوبی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه کشور برزیل از بانک ژنی خوبی در زمینه محصولات کشاورزی برخوردار است، ادامه داد: حدود ۲۵۰ هزار فارغ التحصیل در رشته‌های کشاورزی داریم که اعزام آنها به کشورهای مختلف و مشاهده اقدامات انجام شده در این کشورها می‌تواند اثرات مطلوبی به همراه داشته باشد.

عسکری با تاکید بر اینکه به دلیل وجود بحران آب در کشور باید از ظرفیت برزیل با استفاده از کشت قراردادی استفاده کنیم و این مسئله باید در اولویت قرار بگیرد، عنوان کرد: اتاق تعاون ایران- برزیل راه اندازی و زمینه‌ای فراهم شده تا تجار هر دو کشور با یکدیگر همکاری داشته باشند و از سوی دیگر بتوانند به مراودات تجاری بپردازند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه صادرات محصولات کشاورزی از سوی ایران به برزیل مانند انار، پسته، زعفران، انجیر بادام و خشکبار می‌تواند ارزآوری مناسبی داشته باشد، تصریح کرد: کشور برزیل در حوزه فوتبال و ورزش نیز جایگاه بسیار بالایی دارد که امیدواریم بتوانیم در زمینه علم ورزش و مسائل فنی تبادلات مناسبی با این کشور داشته باشیم.

گفتنی است؛ سفرای جدیدی پیش از اعزام به کشورهایی محل ماموریت خود با توجه به اهمیت حوزه کشاورزی با حضور در کمیسیون کشاورزی مجلس و دیدار با رئیس این کمیسیون پیرامون مسائل و اولویت بندی ها بحث و تبادل نظر می‌کنند.

/پایان متن/