مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه سفرهای استانی دولت به عنوان یک الگوی بسیار مناسب جهت توسعه مناطق و نقاط کشور در جمهوری اسلامی به شمار می رود، گفت: حضور رئیس جمهور و اعضا هیئت دولت به صورت مداوم در استان ها و بازدید میدانی در شهرستان ها از برکات انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الله عبدالملکی با بیان اینکه بررسی مصوبات دور اول سفر های ریاست جمهوری و میزان پیشرفت آن ها از مواردی بود که آقای رئیسی نسبت به آن تاکید ویژه دارد، افزود: از این رو بنده هم در معیت هیئت دولت وارد استان فارس شدم و به نمایندگی از دولت در شهرستان جهت افتتاح و شرکت در جلسات متفاوت در سه شهرستان حضور پیدا کردیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه مناطق ویژه اقتصادی بسیار خوبی در استان فارس و شهر شیراز وجود دارد، ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی شیراز در سه سایت صنعتی، سلامت و دانشگاهی فعالیت می کند که این منطقه یکی از مناطق ویژه اقتصادی بسیار موفق در کشور محسوب می شود.

عبدالملکی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ شرکت واحد تولیدی و تجاری و در سایت صنعتی منطقه ویژه اقتصادی شیراز در حال فعالیت و احداث هستند، بیان کرد: حدود ۴۲۰۰ نفر در سایت منطقه ویژه اقتصادی شیراز مشغول به فعالیت هستند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه خوشبختانه تراز تجاری منطقه ویژه اقتصادی شیراز مثبت است، افزود: تراز تجاری منطقه ویژه اقتصادی شیراز در سال گذشته حدود ۷۰ میلیون مثبت بوده است و پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۲ این میزان افزایش خواهد یافت و میزان صادرات کالا از این منطقه جهش قابل قبولی را نسبت به واردات خواهد داشت.

عبدالملکی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی شیراز ظرفیت بسیار بزرگی دارد، ادامه داد: تمام تمرکز و تاکید ما بر این است که سایت سلامت منطقه ویژه اقتصادی شیراز(شهر سلامت شیراز) در اسرع وقت و هرچه زودتر به بهره برداری برسد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در ادامه با اشاره به اینکه زیر ساخت های فاز نخست شهر سلامت شیراز در حال تکمیل است، افزود: از این رو آقای منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پذیرفت که مبلغی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در دو سال و هر سال ۲۰۰ میلیارد تومان در جهت تکمیل زیر ساخت ها و در دو بخش به این سایت کمک کنند.

وی با بیان اینکه ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه کشور در جهت بهره برداری و پیشرفت و توسعه شهر سلامت هم قول داد که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از محل مولد سازی به دانشگاه علوم پزشکی به عنوان یکی از سهام داران شهر سلامت شیراز است، تصریح کرد: خوشبختانه منطقه ویژه اقتصادی شیراز توانسته سهم بسزایی در تکمیل و آماده سازی پروژه شهر سلامت ایفا کند که امیدواریم در ماه های آینده زمینه برای حضور سرمایه گذاران سلامت در شهر سلامت شیراز فراهم شود.

/پایان متن/