یک سرمایه‌گذار حوزه مسکن در نشست رییس‌جمهور با فعالان اقتصادی با بیان اینکه یک میلیارد و ششصد میلیون نفر در جهان فاقد مسکن هستند به ضرورت هوشمندسازی شهرها در حوزه مسکن تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار، در سفر دوم هیات دولت به فارس و نشست فعالان اقتصادی استان فارس با آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهوری اسلامی ایران که در مجتمع قضایی شهید قدوسی شیراز برگزار و صدها نفر از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران استان فارسی داخل و خارج از کشور حضور داشتند دو مهمان و دو مدعو شاخص از جنوب فارس در این نشست، سخنرانی و به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه‌های اقتصادی پرداختند؛ عبدالقادر فقیهی، رییس شورای بازرگانان ایرانی در دبی و تاجر بین‌المللی اهل اوز فارس و مجید دلاور نماینده هلدینگ بین‌المللی اسپید ایج سوئدی و اهل گراش فارس به بیان مطالبی در حوزه کاری و فعالیت خود پرداخته و خواستار پاسخ دولت به مطالبات سرمایه‌گذاران داخل و خارج از کشور از سوی رییس‌جمهور و وزرای اقتصادی وی شدند.

شیراز باید اولین شهر دارای مسکن هوشمند ایران باشد

دکتر مجید دلاور فعال اقتصادی از شاگردان برایان تریسی و مدرس دوره‌های موفقیت در ایران در دیدار و گفتگوی خود در جمع فعالان اقتصادی استان خطاب به رییس جمهور، اظهار داشت: ساخت مسکن هوشمند به عنوان طرحی نو و ایده‌ای جالب که بتواند از هزینه‌های ساخت مسکن در کشور بکاهد و ثمرات و برکات دیگری برای کور داشته باشد در دستور کار دولت و وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

وی گفت: شرکت معظم و بین المللی اسپید ایج که یک هلدینگ بزرگ ساختمانی در دنیاست و دفتر اصلی آن در سوئد و نمایندگی آن در ایران بر عهده جناب دکتر هومن ملایری است آمادگی دارد تا با انجام تفاهم‌نامه‌های همکاری با ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی نسبت به ساخت مسکن هوشمند در ایران و با اولویت ساخت مسکن مدرن و به روز و با کیفیت در شیراز اقدام نماید.

دلاور افزود: شعبه‌ای از هلدینگ بین المللی اسپید ایج در ایران که پس از تهران در فارس ایجاد شده و مدیریت آن بر عهده اینجانب مجید دلاور می‌باشد در نظر دارد شیراز را همچون شهر لاگونای برزیل که اولین شهر هوشمند جهان است به عنوان اولین شهر هوشمند ایران در حوزه ساخت مسکن به کل کشور و منطقه خاورمیانه معرفی کند.

نویسنده کتاب “هفت خوان مدیریت” در ادامه بیان داشت: توان این را داریم که با مشارکت سرمایه‌گذاران خوب و توانمندی که در شیراز و کل استان فارس هستند و برخی از آن‌ها در کشورهای مختلف دنیا و از جمله در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس فعالیت‌های عمده اقتصادی داشته و دارند را کنار هم بنشانیم و کارهای اقتصادی مهم و اثرگذار در زمینه‌های مختلف و از جمله در مسئله ساخت واحدهای مسکونی هوشمند به صورت انبوه و البته مدرن و مستحکم را انجام دهیم.

فقدان مسکن در افزایش جرم و جنایت تاثیرگذار است

این فعال عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و خیّر گراشی خاطرنشان کرد: باید متخصصین و فعالان صنعت ساختمان‌سازی کشور را در راستای کمک به تسهیل در تامین مسکن زیبا و به روز برای متقاضیان پای کار آوریم و در سمینارها و همایش‌های ملی و منطقه‌ای در خصوص مسائل مهم املاک و مسکن برابر با استانداردهای روز جهان با هم گفتگو و صحبت نماییم.

مجید دلاور تصریح کرد: فقدان مسکن و سرپناه در هر کشوری با افزایش جرم و جنایت و ناهنجاری‌ها بی‌ارتباط نیست. در دنیای امروز قریب به یک میلیارد و ششصد میلیون نفر از مردم جهان فاقد مسکن هستند. از لندن تا میلان و از دهلی نو تا گینه بیسائو و ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی تا نقطه به نقطه و کشور به کشور دنیا هنوز افرادی هستند که یا خانه ندارند و یا در خانه‌هایی غیراستاندارد و ناامن به سر می‌برند؛ بنابراین ما وظیفه داریم تا شعار زیست آبرومندانه در خانه‌های امن و هوشمند را با کار و جهاد اقتصادی که مورد تاکیدات رهبر انقلاب در ایران است را جامع عمل پوشانده و محقق سازیم.

گفتنی است دکتر مجید دلاور از فعالان اقتصادی تحصیل کرده در پایان سخنان خود که در حضور ریاست جمهور، معاونین و مشاورین، استاندار فارس و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های ملی انجام شد با لهجه اچمی (لاری) از جمع حاضر در این نشست تشکر و خیر مقدم و خداحافظی نمود.

به گزارش عصر کار، سرمایه‌گذاران لاری و گراشی در ایران و خارج از ایران به جهت انجام امور بزرگ و فعالیت‌های گسترده مالی و تجاری و انجام امور خیر و خداپسندانه، ایجاد مراکز عام‌المنفعه دینی و آموزشی و … در خاورمیانه مطرح و زبانزد می‌باشند.

/پایان متن/