سومین کارگاه آموزشی هم‌اندیشی بهبود مهارت‌های مدیریتی گمرکی در زمینه ارزش‌گذاری کالاها در مرکز آموزش منطقه جنوب کشور با میزبانی شیراز برگزار شد.

ایوب زارعی، مدیرکل گمرکات استان فارس در این سمینار آموزشی منطقه‌ای با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم و سازمان گمرکات کشور در زمینه چابک‌سازی ساختار اداری و فرآیند مدیریتی برنامه تحولی دارد، مطرح کرد: گمرکات کشور با هدف توسعه تجارت سازمان‌یافته نسبت به بکارگیری ظرفیت‌های علمی و زیرساخت‌های موجود در زمینه ارتقاء توان و دانش فنی منابع انسانی برنامه‌های تحولی در بخش آموزش دارد.

وی با اشاره برگزاری کارگاه‌های آموزشی به عنوان یکی از برنامه‌های توسعه‌ای گمرک، ادامه داد: با توجه به جهانی شدن زنجیره تجارت و توسعه اقتصاد الکترونیکی بایستی در عرصه بازرگانی نسبت به سازماندهی فعالیت‌ها اقدام کنیم که دوره‌های بازآموزی باعث افزایش کمی و کیفی راندمان عملکردی ما در مدیریت امور گمرکی خواهد شد.

این مقام مسئول در گمرک با بیان اينکه با توجه به جهانی شدن زنجیره تجارت، توسعه تجارت و از همه مهم‌تر جهانی که به سرعت در عرصه فناوری در حال تغییر است نسبت به راهبردهای کلان ترسیم شده در گمرک کشور تاکید کرد و گفت: از آن جایی که گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی کشور نقش مهمی در اجرای سیاست‌های بازرگانی و برنامه‌های اقتصادی دولت‌ها ایفا می‌نماید و با عنایت به راهبردهای رئیس‌کل محترم گمرک ایران جناب دکتر رضوانی‌فر ما را بر آن داشت تا به منظور تسهیل و تسريع در انجام تشریفات گمرکی و عمل به منویات مقام معظم رهبری در رشد تولید و مهار تورم، کارگاه آموزشی ارزش‌گذاری کالاها ویژه مدیران‌کل و ناظران گمرک در مرکز آموزش منطقه جنوب کشور در شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت به منظور دانش‌افزایی و به روز بودن دانش مدیران این برنامه علمی را برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: ضمنا ارزش‌گذاری کالا یکی از ارکان اصلی گمرک به جهت کسب درآمد برای دولت است‌.

زارعی به‌روز بودن دانش تخصصی مدیران و کارکنان گمرک را جهت افزایش بهره‌وری این سازمان لازم و ضروری دانست و در این رابطه گفت: فناوری‌های جهانی به سرعت در حال تغییر و توسعه است که بایستی با تداوم آموزش‌های تخصصی و بکارگیری تکنولوژی کاربردی حوزه گمرک بتوانیم خدمات مناسبی به تجار و بازرگانان ارائه بدهیم‌.

مدیرکل گمرک فارس ارزش‌گذاری واقعی کالاها را یک ضرورت برشمرد و افزود: این اقدام باعث می‌شود تا از تضییع حقوق دولت و حتی بازرگانان ما در این فرآیند جلوگیری شود.

گفتنی است در این برنامه مدیران‌کل و ناظران گمرکات استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان، فارس، ایلام، کرمان، اصفهان، یزد، کهکیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری در مرکز آموزش منطقه جنوب کشور که به میزبانی گمرک فارس در شهر شیراز برگزار شد در مورد تعیین ارزش کالاهای وارداتی تدریس و با حاضرین این کارگاه آموزشی، بحث و تبادل‌نظر شد.

همچنین در آیین افتتاح این کارگاه، معاونت امور هماهنگی اقتصادی استانداری فارس از زحمات مدیرکل گمرک فارس و سایر کارکنان آن مجموعه جهت همراهی، مساعدت و حضور مستمر در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز تشکر و قدردانی نموند.

/پایان متن/