نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با آخرین وضعیت قطعات یکم تا ششم آزادراه شیراز - اصفهان گفت: طول آزاد راه شیراز-اصفهان۲۳۰ کیلومتر است که قطعات یک تا ۶ آن از شهرستان ایزدخواست تا تنگ خیاره را به طول ۲۱۱ کیلومتر در سفر دوم رئیس‌جمهور به مرحله افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

جعفر قادری با اشاره به ایرادات برخی از افراد درخصوص نبود جایگاه‌های پمپ و پوشش‌های مخابراتی، گفت: اکنون دو مجتمع خدمات‌رفاهی و پمپ بنزین در این آزادراه راه‌اندازی شده و مابقی مسیر نیز توسط پمپ بنزین سیار پوشش داده می‌شود.

وی ادامه داد: پوشش تلفن همراه هم پدیده جدیدی بوده و قبلا هیچ کدام از راه‌ها پوشش مخابراتی نداشته است، اما اکنون به مرور دکل‌ها در حال نصب بود که آزادراه شیراز – اصفهان از پوشش مناسب مخابراتی برخوردار است و به مرور بهتر خواهد شد.

قادری با اشاره به اینکه سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومان در آزادراه شیراز – اصفهان برای رفاه مردم انجام شده است، تصریح کرد: قطعات یک تا ۶ آماده افتتاح بوده و در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به زیر بار ترافیک خواهد رفت.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات آزاد راه شیراز – اصفهان گفت: قطعات یک تا ۶ آزاد راه دارای سه خروجی درود زن به مرودشت که بخش عمده‌ای حالت بزرگراهی دارد، خروجی جاده قدیم تنگ خیاره به لپویی و کنار بیضا به سمت گویم است که با بهره‌برداری از قطعه ۷ آزاد راه، خروجی‌ها افزایش پیدا می‌کند همچنین خروجی آزادراه به سمت شهر صدرا به صورت تقاطع غیرهمسطح به طول ۶ کیلومتر بوده که تا ۳ ماه دیگر آماده بهره برداری می‌شود.

وی اضافه کرد: آزادراه شیراز – اصفهان که به انتهای قطعه ۷ برسد عملا خروجی‌های سپیدان، قلات به خانه زنیان و خروجی قدیمی گویم متعدد می‌شود و تا سه ماه دیگر مشکلی از لحاظ تخلیه بار ترافیکی نداریم.

قادری از احداث قطعه ۸ آزادراه شیراز-اصفهان خبر داد و تاکید کرد: قطعه ۸ از دوراهی قلات به حسینی الهاشمی است که در آینده نزدیک کلنگ زنی خواهد شد که سرآغاز آزادراه شیراز- بوشهر نیز خواهد بود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با بیان اینکه پایان قطعه ۸ آزاد راه شیراز-اصفهان، نقطه شروع بزرگراه شیراز سیاخ دارنگان و کوار به سمت خرامه است، گفت: مطالعات رینگ دوم جنوبی شهر شیراز در روند مطالعاتی توسط مشاوران و کارشناسان قرار داد؛ همچنین پیگیر مجوز ماده ۲۳ جاده اصلی برای این محور بودیم که سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که باید بزرگراه یا آزاد راه باشد.

وی مسیر آزاد راه شیراز-اصفهان از شهرستان ایزدخواست تا دوراهی مبارکه اصفهان را مورد توجه قرار داد و افزود: مذاکراتی با سرمایه گذاران برای تکمیل بزرگراه در استان اصفهان انجام شده که بناشد صندوق بازنشستگی کشور ۳۰ درصد در تکمیل آزادراه مشارکت کند و در صورت اعلام آمادگی نهایی کتبی این صندوق، قرار داد منعقد خواهد شد همچنین مذاکراتی با فولاد مبارکه شده که در صورت نیاز، جایگزین صندوق بازنشستگی شود.

قادری با اشاره به اینکه اداره راهداری مناقصه مسیر قلات – کدیان را برگزار خواهد کرد، گفت: شانه سازی این راه نیز توسط سازمان برنامه و بودجه و راهداری تامین منابع خواهد شد تا در آینده برای ادامه مسیر آزادراه شیراز-اصفهان دچار مشکل نشویم.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه آزادراه شیراز-اصفهان فرصتی برای حل مشکل ترافیک در غرب شهر شیراز است، گفت: با تکمیل شدن محور قره پیری در کنار آزادراه شیراز-اصفهان، مشکل ترافیکی مابین شهر صدرا و شیراز حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تا چندماه آینده تعداد خروجی آزادراه شیراز-اصفهان دو برابر خواهد شد، تاکید کرد: در افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان به مشکلی برنخواهیم خورد و روز به روز این مسیر تکمیل‌تر می‌شود.

قادری افزود: جهادنصر سمنان، شرکت راه مسیر، شرکت کیسان به عنوان سه شرکت خصوصی نیز برای مشارکت در تکمیل بزرگراه شیراز-اصفهان اعلام آمادگی کردند.

به گزارش عصر کار اظهارات این نماینده مجلس در حالی مطرح است که منتقدان بسیاری نسبت به به افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه ملی به دلیل اهمیت بار ترافیکی که ایجاد می‌کند به متولیان امر به ویژه دولت نیز تذکرات لازم را داده‌اند که باید دید فرآیند تکمیل و رفع نواقص موجود در چه برهه‌ای از زمان برطرف خواهد شد.

/پایان متن/

  • منبع خبر : ایسنا فارس