رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: فردی که با درج آگهی فروش بیل مکانیکی در یکی از سایت‌های آگهی محور اقدام به کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی از یک شهروند شیرازی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل از معاونت اجتماعی پلیس فارس امیرحسین سلیمانی به خبرنگاران، بیان کرد: در پی شکایت مردی میانسال مبنی بر کلاهبرداری از وی از طریق خرید ماشین‌آلات راهسازی و ساختمانی، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی بیان داشت که در یکی از سایت‌های مجازی، با یک آگهی تحت عنوان «فروش بیل مکانیکی» برخورد و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، در چندین مرحله در طول یک ماه جمعاً مبلغ ۳۰ میلیارد ریال وجه نقد به عنوان پیش پرداخت به وی پرداخت و پس از اخذ پول به بهانه‌های واهی از ارسال بیل مکانیکی خودداری کرد.

رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار کرد:‌ کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را در یکی از استان‌های مرکزی شناسایی و دستگیر کنند.

وی بیان کرد: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها به واسطه قیمت پایین را نخورند و خریدهای اینترنتی خود را از طریق سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی اقدام کنند.

سلیمانی از هموطنان درخواست کرد: در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

/پایان متن/