همایش بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سازمان تعاون روستایی استان فارس با حضور شخصیت‌های سپاه فجر و بسیج ادارات و همچنین کارکنان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان فارس؛ به پاس رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان جنگ تحمیلی، همایش دفاع مقدس با محوریت جهاد تبیین صبح امروز دوشنبه سوم مهرماه  با حضوردکتر همتی استاد سیاسی سپاه فجر و مشاور کانون‌های بسیج فارس، سرهنگ دبیری فرمانده حضرت رسول یک ادارات، پایگاه ‌های مقاومت ادارات مخابرات، هواپیمایی هما، آسمان، شرکت زیرساخت مخابرات، تعاون روستایی، کارکنان سازمان تعاونی روستایی استان و شهرستان‌های شیراز،کوار،خرامه ،سروستان، مرودشت ، مدیران عامل اتحادیه‌های استانی و شرکت دانه‌های روغنی ، مرغ تخم‌گذار و گلخانه داران در محل سالن اجتماعات سازمان تعاون روستایی برگزار شد.

سید کاظم موسوی در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم به مدعوین و تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز امامت حضرت ولیعصر، اقتدار امروز ایران را مرهون تلاش و ایثارگری های رزمندگان دفاع مقدس و بسیجیان سلحشور، تدابیر رهبر معظم انقلاب و عنایات حضرت ولی عصر خواند.

وی با بیان اینکه پیروزی در جنگ و رسیدن به آرمانها و اهداف انقلاب با فرهنگ همدلی محقق شد به جهاد تبیین اشاره و  خاطرنشان کرد:  امروز اقتدار ایران مرهون فرهنگ دفاع مقدس است و ما مامور به تکلیف و انجام درست وظایف محوله هستیم و با اشاره به آیه ۷ سوره زلزله فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ وَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً يَرَهُ‏ طوری رفتار کنیم که در قیامت شرمنده شهدا نشویم.

گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان کمتر از شهادت نیست

همتی بوشهری استاد سیاسی سپاه فجر و مشاور کانون‌های بسیج فارس نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداء با بیان اینکه گرامیداشت یاد و خاطره شهداء  کمتر از شهادت نیست، گفت: خاطره شهیدان را هر ساله برای تشخیص مسیر عنوان میکنیم تا راه را گم نکنیم .

وی با اشاره به نقش موثر رزمندگان در دفاع مقدس با تاکید بر اینکه جهاد تبیین نیازمند این است که به جان فشانی های رزمندگان اسلام  معرفت داشته باشیم با اشاره به اغتشاشات کشورگفت: دشمن از جنگ سخت مایوس شده اما جنگ نرم و جنگ امنیت به دفعات در کشور تکرار شده و دشمنان مایوس شده برای تضعیف  نظام مقدس جمهوری اسلامی به این دو نوع جنگ متوسل شده اند.

همتی بوشهری  با یادآوری رشادت، ایثار و جانفشانی پرورش یافتگان این آب و خاک در جنگ دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس سرنوشت کشور را مشخص کرد و به گفته حضرت آیت اله خامنه ای رهبر معظم انقلاب، این دفاع گنجی بی پایان است و در راستای حفظ این اثر ارزشمند باید آگاه باشیم که دشمن طوری فضا را طراحی می کند که مراکز علمی، فرهنگی، عموم مردم و در کل جامعه ایران اسلامی احساس آرامش نکند.

وی  ادامه داد: ما الان اینجا حضور داریم تا یاد کنیم از رشادت و جانگذشتگی شهدا و اینکه بدانیم دفاع مقدس شرایطی را دامان زد تا کسانی که پرورش یافته این آب و خاک بودند خودشان را به آب و خاک زدند تا این سرزمین بماند.

/پایان متن/