نویسنده کتاب نقش قوم قشقایی در دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس نقطه اوج همدلی اقوام ایرانی در دفاع از میهن بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار، نویسنده کتاب نقش قوم قشقایی در دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس نقطه اوج همدلی اقوام ایرانی در دفاع از میهن بود.
افسانه فرخی نویسنده این کتاب گفت: این موضوع و البته آشنایی و مراودات خانوادگی با ایل قشقایی از دوران کودکی بواسطه شغل پدر باعث شد در قالب یک مقاله به نقش ایل قشقایی در دوران دفاع مقدس بپردازم.
به گفته خانم فرخی، شهیدان الیاس و طمراس چگینی از شهدای شاخص ایل قشقایی هستند که بواسطه خوابی، شهید طمراس چگینی از وی می خواهد مقاله اش را به صورت کتاب در آورد و این موضوع عاملی میشود تا این مقاله بصورت کتاب منتشر شود.
نویسنده در بخش اصلی این کتاب به معرفی ۱۲ شهید شاخص قوم قشقایی در دوران دفاع مقدس می‌پردازد که شهیدان چگینی، حبشی، رضوان طلب، یوسفی، نریمانی، فروردین از جمله آن شهدا هستند.

کتاب رونمایی شده نقش قوم قشقایی در دوران دفاع مقدس

خانم فرخی در بخشی دیگر از کتاب بیش از ۷۰۰ شهید ایل قشقایی و ایثارگران این ایل را در قالب جدول به مخاطبان ارائه کرده است.
معرفی ایل قشقایی و طوایف و تیره‌های این ایل و نقش آفرینی ایل قشقایی در دوره‌های دیگر تاریخی از جمله دوران مشروطه، ایستادگی در برابر تجاوز انگلیسی ها، و نهضت ملی شدن صنعت نفت از دیگر بخش‌های این کتاب است.
این کتاب در بنیاد حفظ ونشر ارزش‌های انقلاب اسلامی به ثبت رسیده است.

/پایان متن/