در بیست و ششمین دوره جشنواره شهید رجایی که با هدف معرفی برترین دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، از شرکت شهرک های صنعتی فارس به عنوان یکی از دستگاه های برگزیده استان تقدیر شد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار در این مراسم که با حضور استاندار فارس،معاونان استاندار،رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان در سالن های صدرا و سینای برگزار شد، از  شرکت شهرک های صنعتی فارس به عنوان دستگاه اجرایی برتر در  بیشترین میزان رشد و جهش در عملکرد ، تجلیل  و لوح تقدیر به مهندس سید مصطفی هاشمی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس اهدا شد.
شرکت شهرکهای صنعتی فارس در بیست و پنجمین دوره این جشنواره در سال گذشته نیز بعنوان یکی از دستگاه های برگزیده انتخاب شده بود.
همچنین در این دوره از جشنواره،شرکت شهرک های صنعتی فارس در گروه تولیدی و خدماتی عنوان دوم و در شاخص بهره وری نیز عنوان چهارم را در بین دستگاه های اجرایی به خود اختصاص داد.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس در حاشیه این مراسم با اشاره به رویکرد دولت مردمی سیزدهم در ارايه خدمت بی منت به مردم همراه با عدالت و شفافیت گفت:ریل‌گذاری انجام شده در شرکت شهرکهای صنعتی فارس مبتنی بر این رویکرد دولت و در مسیر ارايه خدمات مطلوب به صنعتگران،سرمایه گذاران و فعالان تولیدی و صنعتی است.
سید مصطفی هاشمی افزود: از تمام ظرفیت ها برای حمایت از سرمایه گذاران و صنعتگران که مهمترین جامعه هدف شرکت شهرک های صنعتی فارس است استفاده می کنیم.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم و با فعالیت های صورت گرفته ،شاهد جهش در فعالیت های زیرساختی و خدمات حمایتی به صنایع مستقر در شهرک های صنعتی فارس هستیم گفت:نتایج این اقدامات می تواند بستر مناسبی برای ارتقای فعالیت واحد‌های تولیدی و صنعتی فعال و نیز ظرفیت سازی برای استقرار واحد‌های صنعتی و جذب سرمایه گذاران جدید باشد.
هاشمی با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بعنوان مجموعه‌ای توسعه‌ای ، در دو بخش ایجاد زیرساخت‌های استقرار واحدهای صنعتی و تولیدی در قالب راه اندازی شهرک‌ها و نواحی صنعتی و نیز تقویت و حمایت از صنایع مستقر در آن به فعالیت می پردازد گفت:هم اکنون و با تلاش های انجام شده در این شرکت ،۶۳شهرک وناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در استان فارس راه‌اندازی و بسترهای لازم برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی و جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال پایدار فراهم شده و استان فارس در این زمینه عنوان دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس تصریح کرد: با فعالیت دولت مردمی و در راستای اجرای ‌ برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت صنعت معدن و تجارت و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در زمینه توسعه وتکمیل زیرساخت های صنعتی به منظور شتاب بخشیدن به توسعه صنعتی استان فارس،فصل جدیدی از کار و تلاش در شرکت شهرکهای صنعتی فارس برای تحقق این اهداف راهبردی ، آغاز که با تلاش‌های صورت گرفته برخی از این فعالیت‌ها در حوزه های فنی و زیرساختی و نیز خدمات حمایتی به صنایع به ثمر نشسته است.

هاشمی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های مهم شرکت شهرک‌های صنعتی فارس کمبود اراضی صنعتی جهت واگذاری به متقاضیان در شهرک‌های صنعتی تقاضا محور استان بود گفت: این موضوع مشکلاتی را در زمینه جذب سرمایه‌گذار فراهم کرده بود که با قید فوریت و بصورت عملیاتی و جهادی اجرای طرح‌های توسعه ای در ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی استان نظیر شیراز ،لار ،سورمق،استهبان، جهرم،سروستان،مرودشت،زرقان، گراش،کازرون،خرامه،سرچهان و لامرد در اولویت قرار گرفت وبا حمایت و همراهی استاندار فارس و همکاری دستگاه‌های اجرایی گام‌های موثری برداشته شد.
وی افزود: توسعه شهرک صنعتی بزرگ شیرازبعنوان تقاضا محورترین شهرک استان که با مشکل محدودیت اراضی صنعتی جهت واگذاری روبرو شده بود در دستورکار قرارگرفت و پس از پیگیری ها ،مذاکرات و انجام فرآیندهای اداری ،درمجموع بیش از ۵۲هکتار زمین که بخشی از آن متعلق به مجتمع اقتصادی کمیته امداد حضرت امام خمینی ره، به روش مشارکتی و بخشی دیگر که متعلق به مالکان بود خریداری و تملک وپس از ۸ سال ،طرح توسعه این شهرک صنعتی اجرایی شد و همزمان مشکلات تملک ثبتی اراضی فاز ششم شهرک صنعتی بزرگ شیراز به مساحت ۵۵ هکتار نیز پس از ۵ سال رفع و این اراضی به مرحله واگذاری به متقاضیان رسید.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس در ادامه از نهایی شدن شهرک صنفی شیراز با هدف استقرار صنایع و اصناف تولید تولیدی و توزیعی به مساحت ۹۷ هکتار در جوار شهرک صنعتی بزرگ شیراز از طریق مشارکت با مجتمع اقتصادی کمیته امداد حضرت امام خمینی خبرداد و گفت:عملیات اجرایی این شهرک صنعتی نیز به زودی آغاز خواهد شد.

وی در ادامه از پیگیری به منظور راه اندازی ناحیه تخصصی صنایع دستی در شیراز که ایجاد آن ۱۵ سال پیش به تصویب هیئت وزیران رسیده بود در اراضی به مساحت ۴۰ هکتار خبر داد وگفت: این ناحیه تخصصی پس از اخذ استعلامات از دستگاه‌های اجرایی در شورای برنامه ریزی وتوسعه استان به تصویب رسید و مراحل اجرایی آن در برنامه شرکت شهرک های صنعتی فارس قراردارد.

وی اضافه کرد:در شهرستان تازه تاسیس جویم نیز ایجاد ناحیه صنعتی به مساحت ۴۰ هکتار پیگیری و پس از اخذ استعلامات به تصویب شورای برنامه‌ریزی رسید.

هاشمی از دیگر طرح های ایجادی و توسعه ای شهرک های صنعتی را که در دولت سیزدهم فرآیند اجرایی آن شتاب گرفت را تملک اراضی نواحی صنعتی در شهرستان های کوار و خفر هر کدام به مساحت ۴۰هکتار اعلام کرد وگفت: هم اکنون در مرحله ایجاد زیرساخت قرار دارد.

وی در ادامه به اقدامات شاخص در حوزه فنی و زیرساخت شهرک های صنعتی فارس در دوسال اخیر اشاره کردو گفت:

با هدف توسعه کیفی شهرک های صنعتی فارس،از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۱۵پروژه زیرساختی با اعتبار ۶۵۰میلیارد تومان آغاز و ۱۹۰پروژه با اعتبار ۲۷۰میلیارد تومان نیز اتمام و به بهره برداری رسیده است.

هاشمی اضافه کرد:علاوه برآن ۱۰۰ پروژه نیز در مراحل مختلف بررسی ،برآورد ،برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار قراردارد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بیان اینکه در بخش تامین آب بعنوان یکی از زیرساخت های مهم شهرک های صنعتی،اقدامات موثری درحال انجام است گفت:رهاورد این اقدامات ،تامین افزون بر ۹۳لیتر بر ثانیه آب است که برای این طرح ها تاکنون اعتبار ۱۰۰میلیارد تومان هزینه شده است.

وی تصریح کرد:انعقاد قرارداد تامین ۵۰لیتر برثانیه آب جهت تامین کسری آب شهرک صنعتی بزرگ شیراز پس از ۱۶سال،انعقاد قرارداد تامین ۱۵لیتر بر ثانیه آب جهت شهرک صنعتی برمشور ،انعقاد قرارداد تامین ۱۰لیتر برثانیه جهت شهرک صنعتی دارویی ،خرید انشعاب و اجرای خط انتقال آب جهت شهرک فتح آباد مرودشت به میزان ۵لیتر برثانیه و با اعتبار ۲۰میلیارد تومان انعقاد قرارداد و خرید انشعاب آب جهت شهرک صنعتی زرین دشت به میزان ۲لیتر برثانیه و با اعتبار ۵میلبارد تومان و خرید ۱۰۰لیتر برثانیه پساب جهت مصارف غیرشرب در شهرک صنعتی بزرگ شیراز از اقدامات مهم در بخش آب شهرک های صنعتی در دولت سیزدهم است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس بابیان اینکه در حوزه تامین برق که از زیرساخت های اساسی تولید محسوب می شود نیز با توجه به اینکه در سال های قبل از دولت سیزدهم پیگیری چندانی برای افزایش ظرفیت تامین برق شهرک های صنعتی نشده بود و بخش عمده ای از ظرفیت های ایجاد شده نیز واگذارشده بود گفت: این موضوع سبب متوقف شدن واگذاری ها در برخی ازشهرک صنعتی استان گردیده بود که جلسات مختلفی در سطوح ملی و استانی برای رفع کمبودهای این بخش انجام و اقداماتی نیز در دستورکار قرار گرفت که در مجموع ،تامین اعتبار و عقد قرارداد جهت تامین ۸۷ مگاوات برق به مبلغ ۲۴۱ میلیارد تومان انجام و با رایزنی‌های انجام شده توسط استاندار فارس و پیگیری های شرکت شهرکهای صنعتی فارس به میزان ۲۳مگاوات به ظرفیت برق شهرکهای صنعتی افزوده شده است.

وی اجرای خط انتقال برق شهرک صنعتی دارویی به طول ۱۴ کیلومتر با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان اعتبار ، تکمیل خط انتقال برق شهرک صنعتی پاسارگاد به طول ۱۶کیلومتر و با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان اعتبار، حمایت از استقرار نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک در شهرک‌های صنعتی و تامین ۱۵ مگاوات برق از این نیروگاه‌ها با سرمایه گذاری ۵۰میلیارد تومان و انعقاد قرارداد پست برق شهرک صنعتی شماره ۲ سروستان به میزان ۵۰مگاوات با مبلغ اولیه ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار و تامین اعتبار برای تکمیل خط انتقال برق به شهرک فتح آباد مرودشت از اقدامات مهمی است که در این مدت انجام شد.

هاشمی همچنین از دستور کتبی وزیر نیرو برای احداث پست های برق در شهرک‌های صنعتی بزرگ شیراز،بیضا ،برمشور و سورمق خبرداد وگفت:اجرای طرح های شاخصی در این حوزه در مصوبات سفر دور دوم ریاست محترم جمهوری به استان پیشنهاد و پیش بینی شده است

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به اینکه در بخش اجرای طرح های زیست محیطی نیز طرح توسعه و ارتقای ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز در قالب پروژه های اجرای واحد ذخیره اضطراری و متعادل ساز مودول‌های موجود و مودول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب و خرید و اجرای حوضچه‌های هوادهی و ته نشینی جهت تکمیل لاگون‌های ذخیره اضطراری و مودول‌ سوم شهرک صنعتی در حال اجرا است گفت:این طرح ها جمعاً با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان درحال انجام است و با بهره‌برداری از آن شاهد ارتقای ظرفیت تصفیه خانه به ۸هزار متر مکعب می رسد.

/پایان متن/