جهت ساماندهی بازارهای هفتگی و دست‌فروشان شهرستان شیراز، نشستی مشترک در اتاق اصناف استان فارس با حضور نماینده شیراز و زرقان در مجلس، رئیس اتاق اصناف، معاون اجرایی شهردار شیراز، مسوولان بازارهای هفتگی و تعدادی دیگر از مسئولان این حوزه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار در این نشست ابراهیم عزیزی نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت ساماندهی بازارهای هفتگی و دست فروشان اظهار داشت: اصناف در طول سالهای مدید، خدمات شایانی را به مردم انجام داده اند که قابل تقدیر است اما امروز گرفتار مشکلاتی هستند که باید برای حل آن چاره اندیشی کرد.

عزیزی با اشاره به مشکلات ناشی از عدم ساماندهی صحیح بازارچه ها در معابر و سطح شهر خاطرنشان کرد: ما در شهر شیراز که مهد تمدن و فرهنگ است باید کاری کنیم تا در این عرصه الگویی برای سایر شهرها باشیم و این خواسته زیادی نیست.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما برای ساماندهی بازارچه ها در راستای حفظ سلامت مردم، منافع اصناف و توجه به زیبایی شهر نیازمند تصمیمات عاجل هستیم چراکه وضعیت موجود سزاوار شیراز نیست.

او خواستار مسوولیت پذیری همه نهادها ذی ربط همچون شهرداری، اصناف، نیروی انتظامی، صنعت و معدن و تجارت و…، برای ساماندهی بازارچه های شیراز شد و گفت: هیچ دستگاهی نباید از زیر بار مسوولیت شانه خالی کند چراکه ساماندهی بازارها و دست فروشان مختص یک نهاد خاص نیست.

عزیزی تاکید کرد: به اعتقاد بنده در حال حاضر مشکل بی تفاوتی و بی ارادگی است که همین موضوع موجب بی نظمی بازارها و گرفتاری های موجود شده است و برای ما قابل قبول نیست که برای درآمدزایی افراد و حتی نهادها، با سلامت و امنیت مردم بازی شود.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی خواستار ورود جدی اتاق اصناف به بحث ساماندهی بازارها و دست فروشان شد و گفت: ایجاد ساز و کار مناسب، نیازسنجی، بررسی صلاحیت افراد و… از جمله کارهایی است که از اتاق اصناف انتظار داریم در این راستا انجام دهد ضمن اینکه نیاز به نظارت دقیق نیز محسوس است.

او ادامه داد: اتاق اصناف برای ساماندهی بازارها و دست فروشان کارگروهی را تشکیل دهد و اگر لازم باشد از نهادهای مرتبط نیز کمک بگیرد تا هر چه زودتر شاهد ساماندهی این افراد باشیم و بیشتر از این به چهره شهر خدشه وارد نشود.

لازم به ذکر است در این دیدار رئیس اتاق اصناف فارس، معاون شهردار شیراز، اعضای برخی اتحادیه ها، مسوولان بازارهای هفتگی و… نقطه نظرات خود را در این خصوص به سمع و نظر حاضران رساندند.

/پایان متن/