عملیات عمرانی اتصال محور جاده‌ای روستاهای توابع بیضاء به شهر جدید صدرا به دلیل ابهام در ملاحظات فنی پروژه مورد نقد برخی از دغدغه‌‌مندان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار امروزه دسترسی مناسب مناطق شهری و روستایی به مقاصد گوناگون با توجه اهمیت زمان، منابع انرژی، تعاملات و مولفه‌های تأثیرگذار دیگر از اهمیت خاصی برخوردار برخوردار است که در هر منطقه جغرافیایی تلاش می‌شود تا بتوانند با ایجاد زیرساخت‌های لازم و جاده‌های ایمن و استاندارد در پاسخگویی به نیازهای جامعه گامی موثر برداشته شود.

صدرا یکی از شهرهای جدید ایران و در حوالی کلانشهر شیراز واقع شده که به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص در نزدیکی روستاهای توابع شهرستان بیضاء نظیر کوشک هزار و هزار و دیگر روستاها و مراکز بخش حتی در شهرستان مرودشت نظیر رامجرد با بررسی‌های فنی به عمل آمده می‌تواند یک پل ارتباطی مناسبی برای تردد و حمل‌‌و‌نقل جاده‌ای در دسترسی به مرکز استان باشد.

آن‌طور که نماینده مردم سپیدان و بیضاء در اردیبهشت‌ماه سال گذشته در جمع خبرنگاران گفته است؛ اتصال کمربندی صدرا به بیضا می‌تواند در توسعه آن مناطق تأثیرگذار باشد.

محسن علیزاده در همین رابطه در چند ماه گذشته از آغاز عمليات اجرايی این پروژه خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت خروج شهرهای جدید از بن‌بست و ضرورت افزایش راه‌های مواصلاتی، پروژه مذکور با مشارکت شرکت عمران صدرا، وزارت راه‌و‌شهرسازی و وزارت نفت آغاز شد.

با گذشت چندین ماه از آغاز عمليات اجرايی این پروژه اما در این روزها شاهد آسفالت بخشی از این پروژه در مسیر باغشهری‌ها در حوالی محور تفرجگاه چشمه ملوسجان هستیم که به دلیل عبور از کنار یک ایستگاه گاز و احتمالا عبور از دو خط لوله انتقال گاز نیز مورد نقد یک رسانه و جمعی از شهروندان شده است.
با بررسی‌های اولیه صورت گرفته رسانه عصر کار مشخص شد جاده مذکور مورد بحث که با هدف اتصال روستاهای بیضاء از مسیر تلاقی کمربند شمالی شیراز به شهر جدید صدرا و تشریک مساعی چندین ارگان دولتی در برنامه عمرانی منطقه قرار دارد که بر اساس توافقات صورت گرفته آنطور که عضو شورای اسلامی شهر صدرا می‌گوید در حال حاضر توسط شرکت عمران‌صدرا در دست مطالعه قرار دارد که اجرایی شدن بخشی از جاده محلی در این فرآیند مورد نقد و واکنش برخی از دغدغه‌مندان و فعالان رسانه قرار گرفته است.

هر چند هر گونه عملیات اجرایی نیازمند طرح و برنامه مصوب و تایید شده از سوی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان به صورت کتبی و بر اساس نص صریح قانون بوده اما اینطور که منتقدان گزارش می‌دهند در این فرآیند احتمال ترک‌فعل یا اجرای طرح‌های بدون پشتوانه فنی و علمی دارد که بایستی توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی و نظارتی بررسی و در راستای تنویر افکار عمومی اعلام نتیجه عمومی شود.

خبرنگار عصر کار تصمیم داشت موضوع را به دلیل اينکه امکان خطرات جانی و مالی برای جوامع ملی و تردد در این محور جاده‌ای دارد موضوع را طریق نماینده بیضاء در مجلس و مدیر منطقه ۵ انتقال گاز و دیگر افراد مطلع پیگیری کند که تاکنون به غیر از عضو شورا اسلامی شهر صدرا تاکنون موفق به گفت‌وگو با این شخصیت‌های حقوقی نشده است‌ و در حال حاضر رایزنی مجدد را پیگیری می‌کند.
/پایان متن/