مدیر کل آموزش و پرورش فارس، گفت: علی رغم مشکلات ایجاد شده توسط دشمن در مدارس استان در سال گذشته اما شاهد کسب موفقیت های مختلفی توسط دانش اموزان استان بودیم که کسب رتبه دهم کنکور تجربی و کسب دو مدال المپیاد رباتیک کشور چین از جدیدترین این موفقیت ها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمد خلیل عسکری در نشست مشترک اعضای شورای معاونین اداره کل و مدیران نواحی چهارگانه شهر شیراز با جامعه روحانیت مبارز شیراز اظهار کرد: درحادثه تروریستی، حرم شاهچراغ علیه السلام یک تروریست با دست خالی توسط یک جوان نیروی خدماتی حرم شاهچراغ دستگیر شد و این نشان می دهد اگر روی بعد اعتقادی افراد کار کنیم کارهای بزرگی را انجام می دهند.

وی افزود: سی و هفتمين اجلاسیه سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور از ۲۵ تا ۲۷ مردادماه برگزار می شود.

عسکری تصریح کرد:در سال گذشته همکاری خوبی بین اموزش و پرورش و دستگاه ها وجود داشت.

وی ادامه داد: برای مبارزه با جنگ ترکیبی دفاع ترکیبی باید انجام دهیم و برنامه ریزی دقیق ارائه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرکرد: در هر زمان که به مسایل دینی و اعتقادی دانش اموزان نزدیک شدیم موفق شدیم و اگر فاصله گرفتیم کاری از پیش نبردیم.

وی گفت: یکی از دغدغه های اصلی جامعه گزینش و انتخاب معلمان جدیدالاستخدام بود که امسال با انجام فرآیندهای جدید، ارزیابی و مصاحبه را انجام دادیم.

وی با تشریح فرآیند ارزیابی مصاحبه و گزینش نیروهای جدید در آموزش و پرورش گفت: در استان فارس با فعال کردن ۳۳ کانون‌ ارزیابی، کار گزینش معلمان با ارزیابی ۶ ساعته از هر فرد انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، گفت: علی رغم مشکلات ایجاد شده توسط دشمن در مدارس استان در سال گذشته اما شاهد کسب موفقیت های مختلفی توسط دانش اموزان استان بودیم که کسب رتبه دهم کنکور تجربی و کسب دو مدال المپیاد رباتیک کشور چین از جدیدترین این موفقیت ها است.

وی گفت: چتر آموزش و پرورش و پرورش گسترده است و سیاست ما جذب حداکثری است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر کار جهادی و بی وقفه تاکید و عنوان کرد: بحث عفاف و حجاب یکی از مسائل ما در جامعه است و در این راستا نیازمند برنامه ریزی هستیم.

وی اضافه کرد: برنامه هایی برای پاسخ به شبهات دانش اموزان در دستور کار داریم که اگر با زبان مناسبی با آنها سخن بگوییم قطعا قانع خواهند شد.

عسکری اذعان کرد:بیش از یک سال و نیم است که برنامه‌های دوشنبه های مسجد محوری بدون وقفه در حال برگزاری است و مدیران آموزش و پرورش در مساجد و در بین دانش آموزان و اولیای نمازگزار قرار می گیرند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: بعد از سال ها وقفه، سرانه قابل توجهی به حساب مدارس واریز کردیم که شهرداری ها نیز تعامل خوب و قابل تقدیری با اموزش و پرورش دارند.

/پایان متن/