مدیرکل آموزش و پرورش فارس، گفت: در استان فارس به این نتیجه رسیدیم که استقرار و فعالیت دبیرخانه محورهای دهگانه اجلاسیه مدیران اموزش و پرورش دائمی شود و تا اجلاس سی و هشتم در سال آینده ادامه یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل از اداره‌ اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمدخلیل عسکری در حاشیه سی و هفتمین اجلاسیه سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش کشوردر شیراز، با تسلیت شهادت دو تن از هموطنان در حادثه تروریستی حرم احمد بن موسی شاهچراغ علیه السلام و ارزوی سلامتی برای مصدومین این حادثه، اظهار کرد: سی و هفتمين اجلاسیه سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور با شعار، معلم تمدن ساز، مدرسه اثربخش و ایران قوی به صورت مجازی در ۳۲ استان کشور در حال برگزار است.
وی افزود: تعداد ۱۰ محور برای این اجلاسیه تعیین شده که این نشان از تلاش حوزه ستادی برای مشارکت صف تا کلاس در ارائه دیدگاه ها و برنامه ها دارد.
عسکری تصریح کرد: از سوی وزارتخانه محور های دهگانه به همه استانها اعلام شدو ده استان کشور هریک عهده دار یکی از محورها شدند و دبیرخانه موضوع مربوطه را راه اندازی کردند و استان فارس محور ارتقای جایگاه معلم را انتخاب و دبیرخانه آن را ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: در راستای توسعه مشارکت و هم اندیشی از ستاد تا صف، محورهای دهگانه اجلاسیه را به تمام شهرستان های استان ابلاغ و پاسخ های آنان را قبل از اجلاسیه دریافت و در روز اول مورد بحث و بررسی قرار دادیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: محورهای تعیین شده برکات خوبی داشت و موجب شد تا ایده های مدیران از سراسر استان در اجلاسیه و در فضایی مطلوب ارائه شود جمع بندی هایی در همین روز اول صورت گرفت نقدهایی زده شد که مجموعا بحث های خوبی ارائه شد.
وی ازایجاد ده دبیرخانه در ده شهرستان استان با محورهای دهگانه خبر داد و افزود: در استان فارس به این نتیجه رسیدیم که استقرار و فعالیت این دبیرخانه ها دائمی شود و تا اجلاس سی و هشتم در سال آینده ادامه یابد.
عسکری عنوان کرد: دبیرخانه های دهگانه با هدف ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی و تقویت هم اندیشی تا سال آینده فعالیت خواهند کرد و ما در استان فارس به صورت خاص محور ارتقای جایگاه معلم را در دستور کار قرار می دهیم و تلاش می کنیم در زمینه حفظ شأن، منزلت و کرامت معلم فعالیت کنیم.
وی اضافه کرد: بررسی خواهیم کرد آموزش و پرورش با کمک سایر دستگاه ها، خانواده ها و …، چگونه می تواند بستر مدرسه صالح با حضور معلم شایسته را فراهم کند تا همگان شاهد تربیت دانش آموز آینده ساز و معلمان تمدن ساز باشند.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: سند و تدوین نقشه راه، آغاز سال تحصیلی،ارتقای جایگاه معلم، آسیب های اجتماعی برنامه فراگیر پرورشی، نقش و ماموریت های جدید مدارس، شورای نظارت بر مدارس غیردولتی، پوشش تحصیلی و تضمین فرصت های یادگیری و عادلانه و آسیب های اجتماعی محورهای دهگانه این اجلاسیه هستند.

/پایان متن/