مدیرکل صدا و سیمای فارس در یک دیدار اختصاصی با عصر کار از تولید محتواهای فاخر فرهنگی از ارزش‌های بومی این استان و بکارگیری ظرفیت‌های صنعت گردشگری فارس در راستای توسعه و تحول اقتصادی با هم‌افزایی و تعامل با فعالان رسانه خبر داد.

احمد پهلوانیان، مدیرکل صدا و سیمای فارس در یک دیدار اختصاصی با تاکید بر اینکه در بخش صنعت این استان چالش‌های جدی وجود دارد، مطرح کرد: در بدنه صدا و سیما تلاش داریم از چالش‌های موجود تولیدکنندگان پشتیبانی کنیم و با هم‌افزایی بتوانیم مشکلات واحدهای تولیدی را از طریق این مرکز ضریب می‌دهیم.

وی از رویکرد اخیر صدا و سیما در زمینه تعامل هدفمند با فعالان رسانه خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های تحولی صدا و سیمای فارس دعوت از خبرنگاران و اصحاب رسانه است تا با حضور در برنامه‌های تلویزیونی بتوانند دغدغه‌های مطرح در حرفه تخصصی خود و مطالبات جامعه را پیگیری کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ظرفیت‌های مغفول صنعت گردشگری فارس نیازمند توجه بیشتر است، ادامه داد: ظرفیت و قابلیت‌های گردشگری فارس به ویژه شیراز به تناسب استان‌های دیگر از جمله یزد به میزان قابل توجهی بیشتر است که بایستی با هم‌افزایی با اصحاب رسانه مطالبه‌گر این موضوع باشیم‌.

پهلوانیان در رابطه با اهمیت پیگیری مسائل و مطالبات مردم با دیدگاه‌های مختلف از طریق فضای رسانه تاکید کرد و افزود: انتظار داریم با تولید و بازتاب مناسب محتواهای تولیدی به پیشرفت استان در تمامی حوزه به ویژه صنعت گردشگری نیز کمک کنیم.

وی فارس را به عنوان پایتخت گردشگری ایران معرفی کرد و اظهار داشت: با بررسی تخصصی این موضوع متوجه خواهیم شد که این استان برخلاف دیگر استان‌ها از تنوعی کامل در صنعت گردشگری نظیر مذهبی‌زیارتی، فرهنگی‌تاریخی، طبیعی، سلامت و … برخوردار است که بایستی به صورت هدفمند و کاربردی از شبکه‌های سراسری دیده بشود.

مدیرکل صدا و سیمای فارس از تولیدات رسانه‌ای در دست تهیه آن مرکز خبر داد و تصریح کرد: مستند ۱۳ قسمتی اقوام در استان فارس، رنگواره‌های کهن از قشقایی تا ایلات خمسه و لر و عرب و ‌‌…، مستند ایلیاتی از عشایر فارس، مستندسازی از شهید جاویدی، فارغ‌التحصیلان مدرسه شهید بهشتی، روستای شهیدآباد، شهید مویدی و شهید دوران و همچنین دیگر شهداء و چهره‌های شاخص جانباز و ایثارگر تأثیرگذار و دیگر مستند‌های فرهنگی از مکتب هنری شیراز، صنعت گردشگری و داشته‌های ارزشی این استان که بیانگر آداب و رسوم و زیبایی اندیشه‌های غنی مردم است در حال تولید بوده که در برنامه‌های تلویزیونی ابن مرکز نیز پخش و بهره‌برداری خواهد شد.

اطلاع‌رسانی از برنامه‌های تحولی در دست اقدام صدا و سیما از رسانه ملی و فضای مجازی، برگزاری جشنواره‌ها، تولید محتواهای عامه‌پسند، پوشش‌دهی اخبار از طریق خبرگزاری صدا و سیما و تعامل با فعالان رسانه از دیگر محورهای اصلی این نشست بود که در این دیدار به آن پرداخته شد.

در پایان سعید زحمت‌کشان خاطرنشان کرد: توسعه فارس در صنعت گردشگری نیازمند برنامه هدفمند و یک نقشه راه تعریف شده و مشخص است تا مسیر توسعه، تحول و پیشرفت این استان مبتنی بر ظرفیت‌ها و فرصت‌های جدید به درستی ادامه پیدا کند.

/پایان متن/