مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از فرآیند ساخت مسکن ملی و توسعه و بهسازی راه‌های اصلی و روستایی جنوب فارس به خبرنگاران گزارش داد و این روند خدمات‌رسانی و عمرانی را یکی از اقدامات پیشرفت‌محور در شهرستان‌های جنوبی معرفی کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در یک نشست خبری با بیان اینکه در حال حاضر تمام پروژه‌های نیمه فعال و راکد عمرانی این اداره کل طی دو سال گذشته به مرحله فعالیت بازگردانده شده است، گفت: در بحث تامین زمین برای متقاضیان نهضت ملی مسکن هیچ مشکلی نداریم و هم اینک برای ۱۶ هزار و ۷۰۳ نفر واجد شرایط این طرح از بین ۴۷ هزار متقاضی، سه هزار هکتار زمین اختصاص داده شده است.

حسن شبانی خاطرنشان کرد: ساخت مسکن در این طرح در منطقه لارستان به صورت ویلایی و دو طبقه خواهد بود.

وی ادامه داد: در حوزه نیرو‌های مسلح نیز احداث ۴ هزار واحد تعیین تکلیف شده و برای سایر گروه‌های ایثارگران و خانواده شهدا تامین زمین انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان عنوان کرد: در بحث جوانی جمعیت نیز تاکنون ۱۸۱۵ قطعه زمین به واجدین شرایط واگذار شده و ۱۵۰۰ قطعه دیگر در آستانه واگذاری است.

شبانی در بخش دیگری از سخنانش به احداث ۲۱۷ کیلومتر راه بزرگراهی، روستایی و فرعی احداث شده در منطقه لارستان اشاره کرد و گفت: ۱۶۰ کیلومتر از مسیر‌های این بخش بهسازی شده است.

وی همچنین با اشاره به همکاری بسیار خوب خیرین در بحث بهسازی راه‌های حمل و نقلی و جاده‌ای منطقه لارستان، گفت: از مجموع اعتبار مورد نیاز برای مرمت و بهسازی این راهها، نیازمند ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار بوده‌ایم که ۵۰ درصد آن توسط خیرین و مابقی توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تامین شده است.

شبانی یادآور شد: در سفر هیات دولت سیزدهم به فارس، سه هزار میلیارد تومان به بحث توسعه، عملیات عمرانی و بهسازی پروژه‌های حمل و نقلی و جاده‌ای منطقه لارستان اختصاص داده شد که تاکنون ۲۰۰ میلیارد آن تخصیص یافته است.

وی در پایان از ایمن سازی ۴۵۸۰ کیلومتر شبکه راه، روکش ۲۴۰ کیلومتر از مسیر‌های جاده‌ای، ۵ هزار کیلومتر خط کشی، رفع خطر از ۱۷ نقطه پر تصادف در منطقه، مقاوم سازی ۱۲۰ ابنیه فنی و احداث ۷۰ کیلومتر راه روستایی از دیگر اقدمات انجام شده در دولت سیزدهم برشمرد و گفت: پروژه بزرگ کتابخانه لارستان و اشکنان، احداث مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مهر و مجتمع فرهنگی-هنری خنج نیز در همین مدت به مرحله بهره‌برداری رسیده یا دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد است.

/پایان متن/