مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به تعریف ۲۷ نقطه ساحلی در کشور برای ایجاد ارتباط ترانزیتی حمل و نقل اژ طریق دریا، گفت: فارس نخستین استانی است که صاحب بندر ساحلی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل از تسنیم، ناصر رضایی امروز چهارشنبه در نشست خبری اعضای شورای هماهنگی مدیران راه و شهرسازی فارس که با رویکرد بیان عملکرد یک‌هزار روزه دولت سیزدهم با اشاره به قرار گرفتن در بن‌بست ترانزیتی کشور برگزار شد، اظهارداشت: علی‌رغم آنکه فارس جزو سه استان برتر کشور در حوزه حمل و نقل است، اما در شمار چهار استان محروم از نظر وضعیت راه‌ها در پهنه کشور محسوب می‌شود که در همین راستا طبق برنامه‌های ریزی‌های انجام شده در دولت سیزدهم، با تعریف آزادراه، بزرگراه و خطوط ریلی زمینه اتصال نقاط مختلف کشور از فارس به جنوب تعریف شده و برابر این برنامه جامع، فارس به کانون اقتصادی و ترانزیت جنوب کشور تبدیل خواهد شد.

وی همچنین از کلنگ‌زنی دهکده لجستیک شیراز در جوار راه آهن شیراز-بوشهر خبر داد و گفت: اجرای پروژه‌های متعدد حمل و نقلی در سرنوشت اقتصادی و تحولات زیرساختی آن و توسعه سایر مناطق کشور تاثیر و نقش مهمی خواهد داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با تاکید بر اینکه با تمام اقدامات انجام شده، نواقص و کمبود‌ها را می‌پذیریم، افزود: فارس امروز به عنوان بزرگترین و نخستین استان کشور در بحث نهضت ملی مسکن فعالیت دارد و در حال حاضر ۹ هزار هکتار زمین برای اجرای این طرح تامین و تخصیص داده شده است.

رضایی ادامه داد: از ۴۸۰ هزار درخواست ثبت نام شده برای نهضت ملی مسکن ۱۷۲ هزار نفر حائز شرایط بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با تصویب ایجاد شش شهرک دولتی در استان فارس، ۷۵ هزار از این واحد‌ها در این شهرک‌ها احداث خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس همچنین اعلام کرد: در طرح قانون جوانی جمعیت از ۱۰ هزار و ۵۰۰ خانوار مشمول، کار واگذاری ۵ هزار و ۵۰۰ قطعه انجام شده و ۵ هزار قطعه دیگر در آستانه تعیین تکلیف است.

/پایان متن/