گزارش اختصاصی عصر کار از داغ شدن رقابت‌های سیاسی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در سطح استان‌ها که با برگزاری اولین نشست خبری اصلاح‌طلبان با اصحاب رسانه به نقد آموزش و پرورش گلایه و نقد شد؛ چالشی که رئیس ستاد پزشکیان در فارس آن را به عنوان یک ضعف مدیریتی در نظام تعلیم و تربیت معرفی می‌کند و اکنون باید با هدف روشنگری به آن پاسخ داده شود.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار با گذشت چندین روز از آغاز مرحله تبلیغات در فرآیند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری هر یک از نامزدها پس از تشکیل ستاد مرکزی در سطح ملی اکنون در استان‌ها نسبت به تشکیل و افتتاح ستادهای استانی اقدام می‌کنند‌.
این موضوع در حالی مطرح می‌شود که با اعلام خبر انتصابات آقایان جعفر طاهری به عنوان رییس ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی، احمد رنجبر رییس ستاد سعید جلیلی، عبدالرزاق موسوی رییس ستاد مسعود پزشکیان و مجید فروردین رییس ستاد محمدباقر قالیباف در فارس به نوعی این رقابت‌ها به طور رسمی شکل گرفته و در حال داغ شدن است.
جبهه اصلاحات در چندی پیش از ۳ نامزد مورد حمایت خود یعنی آقایان عباس آخوندی، مسعود پزشکیان و اسحاق جهانگیری به طور عمومی اعلام حمایت کرد که پس از بررسی‌های نهایی شورای محترم نگهبان تنها مسعود پزشکیان توانست اعتماد اعضای این شورا را به دست آورد و پس از آن نیز اصلاح‌طلبان این موضوع را یک فرصت برای بازگشت دوباره به عرصه مدیریت کشور دانستند و اکنون روز به روز فعالیت این جناح سیاسی فراگیرتر می‌شود.
عبدالرزاق موسوی به عنوان رئیس ستاد مسعود پزشکیان در فارس در روز گذشته با برگزاری نشست خبری و سخنرانی را در جمع اصحاب رسانه به تشریح شخصیت و مواضع این نامزد انتخاباتی پرداخت و خواستار مشارکت مردم در این صحنه سرنوشت‌ساز سیاسی شد.
موسوی در بخشی از این نشست به نقد عملکردی آموزش و پرورش در برخورد با معلمان پرداخت و از افزایش پرونده‌های تشکیل شده در این حوزه از بدو تاسیس انقلاب اسلامی و سه سال اخیر گلایه گرفت.
به گزارش عصر کار دولت در زمینه قانون‌گریزی وظیفه دارد بر اساس قوانین و مقررات نسبت به مدیریت این نظام آموزشی اقدام کند اما گلایه رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در فارس مبنی بر محکومیت به انفصال از خدمت یا حتی اخراج برخی از معلمان اینگونه مطرح شد که این مسائل می‌توانست به شکل دیگری مدیریت شود.
بر اساس این رویداد با شلیک اولین گلوله سیاسی اصلاح‌طلبان به نحوه مدیریت اصولگرایان آن هم با محوریت پایگاه اجتماعی فرهنگیان و معلمان نیز پیش‌بینی می‌شود این رقابت‌ها در روزهای آتی در سطح استان هم داغ بشود و علاوه بر روشنگری و ارائه راهکارها منتج به ایجاد موج و حضور بیشتر مردم در صحنه انتخابات بشود‌.
/پایان متن/