آرش فرج‌زاده قائم‌مقام شهردار شیراز و عمر عبدالله کادی دبیر کل سازمان پایتخت‌ها و شهرهای اسلامی OICC در حاشیه پانزدهمین کنفرانس عمومی این سازمان در قونیه دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، آرش فرج‌زاده قائم‌مقام شهردار شیراز و عمر عبدالله کادی دبیر کل سازمان پایتخت‌ها و شهرهای اسلامی OICC در حاشیه پانزدهمین کنفرانس عمومی این سازمان در قونیه دیدار کردند.

آرش فرج‌زاده ضمن تشریح اعتبار و‌ جایگاه بین‌المللی شیراز و‌ حضور فعال مدیریت شهری شیراز در مجامع جهانی، گفت: دیپلماسی شهری همسایه محور و تعامل و همکاری با پایتخت‌ها و کلانشهرهای اسلامی از مهمترین راهبردهای شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در عرصه ارتباطات بین‌المللی محسوب می‌شود.

وی افزود: شهرداری شیراز به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره انجمن کلانشهرهای مهم جهان (متروپلیس) و اتحادیه شهرهای تاریخی آمادگی دارد نقش فعال‌تری در سازمان OICC ایفا کند.

این مقام مسئول مدیریت شهری تأکید کرد دبیرخانه سازمان پایتخت‌ها و شهرهای اسلامی به‌عنوان معتبرترین نهاد بین‌المللی در حوزه مدیریت شهری در جهان اسلام می‌تواند نقش برجسته‌ای در هم‌افزایی و همکاری بین اعضا داشته باشد.

عمر عبدالله کادی دبیر کل OICC نیز ضمن ابراز خرسندی از اولین حضور هیئتی از شهرداری شیراز در رویدادهای این سازمان، برای گسترش همکاری‌ها با شهرداری شیراز اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: با توجه به اهمیت تعاملات بین شهرهای جهان اسلام، مشارکت شهرداری شیراز در برنامه‌های سازمان تداوم داشته و‌ حضور شهردار شیراز در رویدادهای آتی OICC در دستور کار قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، مقر سازمان پایتخت‌ها و شهرهای اسلامی در مکه مکرمه و دبیرخانه آن در جده قرار دارد و ۱۹۴ عضو اصلی از شهرهای ۵۴ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی، ۹ عضو ناظر از کشورهای غیر اسلامی و ۲۰ عضو وابسته از مراکز دولتی، دانشگاهی و پژوهشی در آن حضور دارند.

/پایان متن/