نماینده شیراز و زرقان در مجلس با بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی که به میزبانی شیراز برگزار شد نسبت به ضرورت توانمندسازی تولیدکنندگان و بهره‌برداران با بکارگیری ظرفیت ملی دانش و فناوری متخصصان داخلی کشور و بهره‌گیری از قوانین حمایتی مجلس در این زمینه تاکید کرد.

علیرضا پاکفطرت در بازدید از بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی با تاکید بر ضرورت بکارگیری مشارکت‌های اجتماعی در توسعه همه‌جانبه کشور، گفت: یکی از راهبردهای کلان توسعه کشور مربوط به بکارگیری توانمندی‌های بخش خصوصی می‌شود که بایستی زمینه مشارکت این موضوع با هدف توسعه اقتصاد ملی فراهم بشود.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه باید بر مبنای علم و فناوری روز دنیا باشد، ادامه داد: تمامی واحدهای تولیدی و خدمات‌رسان می‌توانند در ایجاد رشد دانش‌بنیان موثر باشند.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته مجلس یازدهم در حمایت از مراکز علمی و دانش‌بنیان، افزود: مجلس با تصویب قوانین حمایتی، دولت را مکلف به ارائه برخی از مشوق‌ها و ایجاد شرایط لازم برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان کرده است تا امکان تعمیم دستاوردهای آن به تولیدکنندگان و کسب‌وکارها فراهم شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین در رابطه با مشارکت مردم در توسعه بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: بسیاری از تولیدکنندگان و بهره‌برداران اعم از کشاورزان، مهندسان و یا واحدهای تولیدی‌خدماتی بزرگ و کوچک نسبت به توانمندی‌های مختلفی که‌ توسط دانش‌بنیان‌ها ارائه می‌شود متأسفانه اطلاعات کافی ندارند؛ انتظار داریم مدیران دولتی در این رابطه همانند برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی نیز شرایطی را فراهم نمایند تا امکان همکاری و تعامل بهره‌برداران بخش خصوصی یا حتی همان دولتی با بدنه علمی و دانش‌بنیان ایجاد شود.

اسماعیل احمدی، مدیرعامل شرکت روژین‌ سازه ماهان هم که میزبان بازدید این نماینده مجلس در نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی بود با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی کشور مربوط به پدیده خشکسالی و کمبود آب است، گفت: این مجموعه با اختراعات و تولید قطعات دانش‌بنیان تلاش دارد در مدیریت بحران آب بتواند بهره‌وری تولید محصولات زراعی و باغی را افزایش بدهد.

وی با تاکید بر اینکه بکارگیری فناوری‌های نوین می‌تواند صرفه‌جویی در مصرف آب را به طور چشمگیری کاهش بدهد، افزود: قطعات تولیدی این شرکت دانش‌بنیان در زمینه آبیاری زیرسطحی باعث شده تا بهره‌وری منابع آب تا میزان ۹۵ درصد در اراضی کشاورزی و باغات و همچنین کشت گلخانه‌‌ای را افزایش و بهبود بدهد.

احمدی در رابطه با چشم‌انداز این مجموعه در زمینه مدیریت منابع آب کشور، اعلام کرد: شرکت روژین سازه ماهان در زمینه مدیریت آب و مقابله با خشکسالی با تولید انواع قطره‌چکان‌های آبیاری در سطح استانداردهای آمریکایی و اروپایی تلاش دارد تا بتواند با اجرای پروژه‌های ملی و محلی نیز سهم موثری در اشتغالزایی و افزایش توان تولید داخلی بر اساس راهبردهای کلان توسعه‌ای کشور و شعار سال داشته باشد.

/پایان متن/