دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: اگر چه در هر پرونده قضایی محور تصمیم گیری قاضی است اما بدون مداخله و همکاری وکلا و کارشناسان رسیدگی عادلانه و منصفانه نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل از روابط عمومی مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضائیه استان فارس، مصطفی بحرینی در مراسم گرامیداشت بیست و چهارمین سالروز تاسیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در شیراز افزود: بدون حضور و مشارکت وکلا و کارشناسان عدالت محقق نخواهد شد.

وی، دلسوزی، پاکدستی و مداخله عادلانه را از ویژگی های مشهود وکلای مرکز وکلا دانست ادامه داد: در اغلب پرونده‌هایی که مردم مراجعه می‌کنند تاکید بر این است که از حضور وکلا استفاده شود چرا که هر پرونده‌ای که وکلا حضور داشته باشند با اطمینان خاطر بیشتری رسیدگی می شود.

او اظهار کرد: وجود مرکز وکلا و کارشناسان در استان و مرکز استان، علاوه بر اینکه منجر به نوآوری‌های متعدد شده، ارتقای کمی و کیفی بررسی و رسیدگی به پرونده‌ها را نیز به دنبال داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: اینکه وکلا و کارشناسان خود را به رسیدگی صرف به پرونده محدود نکرده و برای احقاق حقوق عامه از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند و با حضور در مراکز عمومی، مراسم های مختلف، بدون هیچ چشمداشتی ارتباط صمیمانه با مردم برقرار می کنند قابل تقدیر و مباهات است.

بحرینی افزود: نقش آفرینی جامعه وکلا و کارشناسان در مساله فلسطین و قدس و محکوم کردن عملکرد رژیم صهیونیستی و پیگیری این محکومیت، بخشی از این حضور موثر است.