رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان فارس در مراسم گرامیداشت بیست و چهارمین سالروز تاسیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در شیراز ضمن تاکید بر لزوم دسترسی آسان مردم به خدمات حقوقی گفت: امروزه با وجود وکلای توانمند و معاضدت های قضایی که ارائه می شود تمام مردم به راحتی می توانند از حقوق خود دفاع کنند.

مهرداد ریاحی، با اشاره به سابقه ۲۴ ساله فعالیت مرکز وکلا افزود: در ابتدای شروع فعالیت تاکنون راه پر فراز و نشیبی را طی کرده‌یم و در این راه با مشکلات و مخالفت هایی نیز مواجه بودیم اما با قدرت ایستادیم و امروز این مرکز به درخت تنومندی تبدیل شده که سایه افکنده و جامعه حقوقی را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: یکی از وظایف ما این است که وکیل در اختیار عموم جامعه قرار دهیم که تاکنون این مهم با جدیت دنبال شده و به نتایج پرباری هم دست یافته‌ایم.

او اظهار کرد: از جمله این نتایج اینکه کمک کرده اطاله دادرسی در دادگاه ها به وجود نیایید، مردم به راحتی بتوانند از حق خود دفاع کنند و بدون آزمون و خطا به نتیجه برسند و با بهره مندی از خدامات وکیل راه درست را دنبال کنند تا تا به نتیجه برسند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان فارس گفت: در بحث معاضدت قضایی رایگان برای همشهریان نیز به منظور دسترسی آسان افراد جامعه به وکیل، به شکل هفتگی در مساجد حضور پیدا می‌کنیم و به شهروندانی که به خدمات حقوقی دسترسی ندارند به شکل رایگان مشاوره حقوقی می دهیم و به افرادی که توانایی گرفتن وکیل ندارند نیز وکیل معاضدتی معرفی می‌کنیم.

ریاحی افزود: مردم نسبت به وکلای معاضدتی خیالشان راحت باشد چرا که پرونده معاضدتی چون یک نیت خیر پشت آن است بهتر به نتیجه می رسد و برای وکیل شرافت کاری و به نتیجه رسیدن مهمتر از هر چیز دیگری است.

او ادامه داد: سال گذشته حدود ۵۰۰ پرونده معاضدتی رایگان ارایه دادیم و همچنین ۶۳۵ مورد وکیل تسخیری بنا بر درخواست دادگاه‌ها و دادسراها و ۱۶ هزار و ۷۲۷ مورد هم مشاوره حقوقی به شهروندان ارایه شد.

وی، با اشاره به فعالیت یک هزار و ۷۰۰ وکیل و حضور یک هزار و ۲۰۷ کارآموز در مرکز وکلا قوه قضائیه فارس گفت: در بحث آموزش نیز سال گذشته فعالیت گسترده‌ای انجام شد و به دنبال برگزاری آزمون جذب کارآموز، ۵۰۷ کارآموز وکالیت را پذیرش کردیم.

/پایان متن/