کتاب های هویت و احیاء شهری با تاکید بر شهرسازی تاکتیکال و دفاع پنهان شهر با رویکردی بر پدافند غیرعامل، تاب آوری شهر و نگهداشت ساختمان تالیف سرکار خانم دکتر طاهره (سها) نصر و دکتر علیرضا زارع به مناسبت بزرگداشت روز مهندس و با حضور مقامات ارشد استان فارس رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار در مراسمی که به همت ستاد بزرگداشت روز مهندسی و با حضور استاندار فارس (دکتر ایمانیه)، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور (دکتر جمالی نژاد) ، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس (دکتر رضایی کوچی) ، شهردار شیراز (دکتر اسدی)، قائم مقام شهردار شیراز (مهندس فرج زاده)؛ رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان (مهندس خورشیدی)، دکتر امیر حسین جمشیدی (مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس)، مهندس نیما زارع (رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان) و سایر مقامات ارشد استان به جهت تکریم از مقام والای مهندس در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد از کتاب های هویت و احیاء شهری؛ با تاکید بر شهرسازی تاکتیکال و راهبردی در احیاء بافت تاریخی شهر شیراز و همچنین کتاب دفاع پنهان شهر با رویکردی بر پدافند غیر عامل؛ تاب آوری شهر و نگهداشت ساختمان تالیف سرکار خانم دکتر طاهره(سها) نصر و دکتر علیرضا زارع رو نمایی شد.

در دیباچه کتاب هویت و احیاء شهری که به قلم دکتر محمد حسن اسدی (شهردار شیراز) و مهندس ستار خورشیدی (رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس) نگاشته شده آمده است: در این کتاب بافت تاریخی شهر شیراز با نگاهی آسیب شناسانه بررسی شده و راهبردهایی برای چگونگی احیاء و حیات بخشی سریع آن در قالب شهرسازی تاکتیکال پیشنهاد شده است.

همچنین در دیباچه کتاب دفاع پنهان شهر که به قلم سردار رهام بخش حبیبی (فرمانده انتظامی استان فارس) نگاشته شده است. اهمیت توجه به پدافند غیرعامل در برنامه ریزی شهری و برای حفظ امنیت مردم ضروری دانسته شده زیرا در زمان بحران و حوادث غیر قابل پیش بینی شهر می بایست تاب آوری لازم برای حفظ امنیت مردم را داشته باشد.

لازم به ذکر است سرکار خانم دکتر (سها) نصر دارای مدرک دکتری شهرسازی و رئیس گروه معماری شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور می باشد که کتاب ها و مقالات بسیاری تاکنون به قلم ایشان تالیف شده است.

همچنین دکتر علیرضا زارع نیر دارای دکتری شهرسازی و نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس و نایب رئیس کمیسیون صدور خدمات مهندسی نظام مهندسی کشور بوده و دارای مقالات متعدد و کتاب هایی در حوزه معماری و شهرسازی می باشند.

/پایان متن/