گزارش اختصاصی عصر کار از فرآیند ردصلاحیت وزیر سابق اطلاعات در انتخابات مجلس دوازدهم و انصراف وی از مجلس خبرگان رهبری که تاکنون بازتاب وسیعی در فضای مجازی در پی داشته است؛ فرآیندی که اگر با اصلاح قوانین و رویکردهای حاکم در راستای شفاف‌سازی زمینه‌ساز اعتماد بیشتر مردم به شورای نگهبان قانون اساسی و مصوب مجلس شورای اسلامی در قوه‌ مقننه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار با اعلام آغاز فرآیند انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین مجلس خبرگان رهبری خوشبختانه شخصیت‌های مختلفی از طیف‌های فکری گوناگون در این صحنه تصمیم به حضور گرفته‌اند که تاکنون علی‌رغم مشارکت کم اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان اما شاهد عدم‌تایید یا عدم‌احراز و اخیرا انصراف برخی از کاندیداها هستیم.
با پیگیری‌هایی که این رسانه در روزهای اخیر انجام داد سیدمحمود علوی، وزیر پیشین اطلاعات که سابقه ۴ دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ دوره در مجلس خبرگان و همچنین مسئولیت‌های کلیدی در ارتش جمهوری اسلامی و دیگر عرصه‌ها داشته است در فرآیند انتخابات به طور کامل خارج شد.
طی گفت‌و‌گویی که عصر کار با وزیر پیشین اطلاعات انجام داد سیدمحمود علوی علاوه بر ردصلاحیت در فرآیند انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلائل نامعلوم از فرآیند انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم در چند روز گذشته نیز انصراف داده است.
این اقدام در حالی صورت گرفته است که با ردصلاحیت حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق ایران از مجلس خبرگان رهبری شاهد واکنش‌های گسترده‌ای در بین افکار عمومی هستیم که این رویه را تأمل‌برانگیز دانسته‌اند.
/پایان متن/