رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: پیش بینی سازمان هواشناسی از میزان بارندگی‌ها طی ماه‌های باقی مانده از سال آبی جاری امیدوارکننده نبود و لازم است تا منابع آبی خصوصا آب شرب و کشاورزی را مدیریت کنیم.

محمدجواد عسکری، رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به اتفاقات رخ داده در حوزه هواشناسی و کاهش میزان بارندگی‌ها در کشور نشستی را با حضور مسئولین ذی‌ربط برگزار کردیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، ادامه داد: سازمان هواشناسی در گذشته در خصوص افزایش میزان بارندگی در فصول پاییز و زمستان سال جاری گزارشی را ارئه کرده بود و بر اساس این گزارش‌ها کشاورزان دیم‌کار اقدام به کشت و دامداران سرمایه گذاری کرده‌اند که متاسفانه این بارندگی‌ها محقق نشد.

وی با اشاره به اینکه در نشست امروز کمیسیون کشاورزی مجلس مباحث بارورسازی ابرها و توسعه فناوری علوم جوی بررسی شد، افزود: در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ اعتباری حدود ۵۰۰ میلیارد تومان به بارورسازی ابرها اختصاص داده شد اما متاسفانه خروجی چندانی نداشته و دستگاه‌های مربوطه باید گزارشی در این خصوص ارائه می‌کردند که توضیحات آنها قانع کننده نبود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها در زمینه بارورسازی ابرها اقدامات موازی داشته‌اند، عنوان کرد: جمع‌بندی  گزارش دستگاه‌‌ها در زمینه بارورسازی ابرها به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود و مقرر شد طی هفته های آینده با حضور وزرای نیرو، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی در صحن علنی این گزارش مورد بررسی گیرد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی، گفت: پیش بینی سازمان هواشناسی از میزان بارندگی‌ها طی ماه‌های باقی مانده از سال آبی جاری امیدوارکننده نبود و لازم است تا منابع آبی خصوصا آب شرب و کشاورزی را مدیریت کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس عنوان کرد: تعیین ماموریت‌های وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای الگوی کشت و کشت قراردادی و وزارت نیرو به منظور انتقال آب دریا به فلات مرکزی ایران در دستورکار کمیسیون قرار دارد می‌گیرد.

/پایان متن/