مدیرکل آموزش و پرورش فارس، گفت:آنچه مایه زینت مساجد است حضور دانش آموزان در مساجد است هنگامی ارتباط بین مسجد مدرسه و منزل برقرار می شود تربیت به بهترین شکل صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمد خلیل عسکری در امتداد سلسله برنامه های دوشنبه های مسجد محوری عصر روز دوشنبه ۲۷ آذرماه در مسجد صاحب الزمان شهرک جوادیه شیراز، با تجلیل از تلاشهای فرهنگیان در این محله کم برخوردار و مساعدت خانواده ها ضمن تقدیر از روحانی این مسجد افزود: هر جا روحانیت حضور دارند امور مربوط به مردم با جدیت پیگیری می شود و مسجد به عنوان یک کانون تربیتی و عبادتگاه انسان هاست.

عسکری تصریح کرد: ما باید مسجد را محل تربیت فرزندان مان قرار دهیم.

وی ادامه داد: آنچه مایه زینت مساجد است حضور کودکان و نوجوانان در مساجد است هنگامی ارتباط بین مسجد مدرسه و منزل برقرار می شود تربیت به بهترین شکل صورت می گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: شهدا در همین مساجد پرورش یافتند لذا ازاین ظرفیت باید بیش ازپیش بهره مند شویم.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده درخصوص فضاهای آموزشی محله جوادیه گفت: با همکاری اداره کل نوسازی اداره آموزش و پرورش ناحیه دو شیراز و اداره کل این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

عسکری با اشاره به اهمیت فضای مجازی اذعان کرد: انتظار می رود پایگاه های مساجد تقویت شود تا ارتباط بین دانش آموزان با مسجد بیش از پیش تقویت شود .

وی ادامه داد: انشاالله تلاش خواهیم کرد تا برنامه مسجد محوری به عنوان کاری ارزشمند و ماندگار استمرار یابد.

شایان ذکر است؛ در این برنامه که با حضور پرشور دانش آموزان و خانواده هایشان برگزار شد برنامه های متنوعی از جمله؛ اجرای سرود دانش آموزی، قرائت دکلمه، سخنرانی و …، اجرا و دکتر عسکری بی واسطه به استماع مطالب دانش آموزان و اولیاء پرداخت.

گفتنی است؛ کمبود فضای آموزشی مهمترین موضوعی بود که اهالی محله جوادیه شیراز به آن اشاره کردند.

/پایان متن/