با انتشار خبر انتقادی از سوی بسیج دانشجویی مبنی بر ریخت‌وپاش در برگزاری اجلاسیه سراسری مدیران سازمان امور مالیاتی کشور در شیراز، اداره‌کل این دستگاه دولتی اطلاعات منتشر شده را تکذیب کرد‌.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار در متن کامل این جوابیه آمده است:

وَلَا تَقۡفُ مَا لَيۡسَ لَكَ بِهِۦ عِلۡمٌۚ إِنَّ ٱلسَّمۡعَ وَٱلۡبَصَرَ وَٱلۡفُؤَادَ كُلُّ أُوْلَـٰٓئِكَ كَانَ عَنۡهُ مَسۡـُٔولٗا

دنبال چيزى را كه بدان علم ندارى مگير كه گوش و چشم و دل درباره همه اين‌ها روزى مورد بازخواست قرار خواهى گرفت (سوره اسراء آيه ۳۶)

پيرو انتشار خبری نادرست با عنوان (( ریخت و پاش ۴ میلیاردی اجلاس مدیران مالیاتی کشور در شیراز)) در برخی از در پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی، به اطلاع ملت شریف ایران می‌رساند که خبر مذکور فاقد اعتبار بوده و تکذیب می‌گردد.

به آگاهی می‌رساند برگزاری اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور در مهرماه در سومين حرم مطهر اهل بيت عليهم‌السلام در راستای تشریح و تبيين آخرين دستاوردها و بهبود وضعيت نظام مالياتی كشور در جهت رعايت حقوق موديان محترم مالياتی و تحقق بند ۱۷ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی توسط مقام‌معظم رهبری به منظور افزایش درآمدهای مالياتی نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار گردیده که این گونه نشست‌ها امری مرسوم بوده و به صورت دوره‌ای برگزار می‌گردد و انتشار اخباری مبنی بر هزينه‌های نامتعارف برگزاری اين نشست هم‌انديشی، اساسا کذب محض بوده است. با این حال تمام هزینه‌های قانونی صورت گرفته به صورت شفاف و با همه جزئيات در اختيار دستگاه‌های نظارتی قرار گرفته بوده است و اين اداره‌کل همچون‌ گذشته، پاسخ‌گوی مراجع رسمی نظارتی بوده و خواهد بود.

اداره‌کل امور مالياتی فارس ضمن محكوم نمودن نشر اين گونه اخبار ناسالم و غيرمتقن که سعی در مخدوش نمودن چهره دولت مردمی و خدمتگذار را دارند، حق قانونی خود می‌داند به منظور تنویر اذهان عمومی مردم شریف استان فارس مراتب را از طریق مراجع قضایی پیگیری نماید.

خاطرنشان می‌گردد با پیگیری‌های صورت گرفته این رسانه اداره‌کل مذکور تصمیم دارد مستندات لازم را طی روزهای آتی علاوه بر در اختیار گذاشتن رسانه‌ها و ارائه اطلاعات لازم دیگر به دستگاه‌های نظارتی و همچنین حضور در جمع تشکیلاتی مردم‌رسی در رابطه با این اتفاقات توضیحات کامل دهند و شفاف‌سازی نمایند.

/پایان متن/