در ديدار مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس با معاون جديد هماهنگي امور اقتصادي استانداري فارس مسائل مربوط به توسعه شهرك هاي صنعتي استان مطرح شد.

در اين ديدار كه عضو هيات مديره و معاون توسعه مديريت و منابع شركت شهرك هاي صنعتي فارس،مدير شهرك صنعتي بزرگ شيراز و مدير عامل شركت خدماتي شهرك صنعتي بزرگ نيز حضور داشتند ،مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس با تبريك انتصاب دكتر حسن شيخ نيا به سمت معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري فارس براي ايشان آرزوي موفقيت كرد.
سيد مصطفي هاشمي در اين ديدار ضمن تشريح آخرين وضعيت توليد و زيرساخت هاي شهرك هاي صنعتي استان،به بيان مهمترين چالش ها و مشكلات اين حوزه پرداخت.
مدير عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بيان اينكه در حال حاضر با تلاش های انجام شده در این شرکت ،۶۳شهرک وناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در استان فارس با مساحت اراضي حدود ۷هزار و ۲۰۰هكتار راه‌اندازی و بسترهای لازم برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی و جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال پایدار فراهم شده است گفت: استان فارس در این زمینه عنوان دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
هاشمي افزود:هم اكنون بيش از ۷۶۰۰قرارداد سرمايه گذاري با متقاضيان در شهرك ها و نواحي صنعتي استان منعقد و در قالب اين قراردادها افزون بر ۲۱۵۰هكتارزمين واگذار شده است .
وي همچنين از بهره برداري از ۳۳۰۰واحد توليدي -صنعتي و كارگاهي در شهرك هاي صنعتي استان خبرداد و گفت:در اين واحدها براي افزون بر ۴۰هزار نفر اشتغال ايجاد شده است.
مدير عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس مهمترين مشكل شهرك هاي صنعتي استان را تامين پايدار برق بيان كرد و گفت:به علت
عدم انجام فعاليت هاي مناسب زيرساختي در اين بخش در سال هاي گذشته و تكميل ظرفيت واگذاري برق در برخي از شهرك هاي صنعتي استان امكان واگذاري زمين به متقاضيان وجود ندارد و حتي برخي واحدهايي كه در آستانه بهره برداري قراردارند به علت عدم تامين برق با مشكل مواجه شده اند و امكان راه اندازي ندارند.
وی تصریح کرد: بر اساس ماده ۵۴ و ۸۱ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشورمصوب مجلس ، تامین برق تا ورودی شهرک های صنعتی بر عهده وزارت نیرو است و تامین زیرساخت داخل شهرک ها شامل شبكه هاي توزيع بر عهده اين شركت قراردارد.
هاشمي با بيان اينكه در مصوبات دور دوم سفر رياست جمهوري به استان فارس وزارت نيرو مكلف به تامين برق شهرك هاي صنعتي شده است گفت: با اجراي اين مصوبات تحول مناسبي در زمينه تامين برق شهرك هاي صنعتي ايجاد مي شود.
در اين جلسه معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري فارس نيز با بيان اينكه استان فارس داراي ظرفيت هاي بي نظيري است كه بايد از همه اين ظرفيت ها براي توسعه استان استفاده شود گفت:تمام تلاش خود را براي ايجاد هم افزايي بين دستگاهها براي پيشبرد راهبرد توسعه استان بكار خواهيم بست.
دكتر حسن شيخ نيا بر لزوم ارتباط ،تعامل و هماهنگي بين دستگاه هاي اجرايي داخل استان با وزارتخانه ها و سازمان ها در سطح ملي تاكيد كرد گفت:در اين زمينه بايد با تقويت اين ارتباطات گام هاي موثري در زمينه تحقق اهداف توسعه استان برداريم.
وي با اشاره به شناخت و اشراف كامل از وضعيت اقتصادي و صنعت استان گفت: ارتقاي جايگاه صنعت و اقتصاد استان با بهره گيري از همه ظرفيت ها در اولويت كاري قراردارد.

/پایان متن/