مدیرکل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در جمع خبرنگاران گفت: با افزایش پروازهای شیراز- نجف به سه پرواز،سومین خط هوایی بین فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز و فرودگاه بین المللی نجف اشرف در عراق افتتاح و راه اندازی شد.

سید مجتبی علوی اردکانی اظهار داشت: ارائه خدمات سریع و مطلوب به زائران و افزایش تردد مسافر و گردشگر از جمله اهداف این پرواز است.
علوی افزود: با حمایت‌های جناب آقای دکتر ایمانیه استاندار فارس و پیگیری‌های صورت گرفته توسط اداره کل فرودگاه های فارس و شرکت هواپیمایی آسمان، در راستای رفاه حال مردم شریف سومین حرم اهل بیت(ع) در کلان شهر شیراز و استان فارس و خدمات دهی بهتر و مطلوبتر به عاشقان و ارادتمندان به عتبات عالیات در کشور عراق و زائرین، سومین مسیر پروازی شیراز- نجف- شیراز توسط شرکت هواپیمایی آسمان برنامه ریزی و برقرار گردید.
این مقام مسئول در استانداری فارس بیان داشت: در مراسم افتتاح این پرواز که با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی انجام شد و با بدرقه زائرین شروع گردید، هواپیمایی آسمان رسما به زمره شرکتهای فعال در این مسیر پروازی پیوست.
مدیر کل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در مراسم افتتاح این پرواز تصریح کرد: یکی از اهدافی که در راه اندازی این پرواز در نظر گرفته شده است علاوه بر ارائه خدمات خوب،سریع و مناسب به زائران،فراهم آوردن شرایط راحت و مطلوب جهت حضور زائران و گردشگران عراقی در شهر شیراز و استان فارس میباشد.
علوی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشور ایران و بالطبع استان فارس یکی از قطب های اصلی گردشگری حلال و سالم مبتنی بر آموزه های دینی و اسلامی می‌باشد و به جهت تشابهات فراوان مذهبی و فرهنگی بین کشور های ایران و عراق، با افزایش این پروازها شاهد حضور گردشگران و زائران عراقی مخصوصا در برخی شاخه های صنعت گردشگری مانندگردشگری زیارت و حضور زائران عراقی به جهت وجود حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و سایر امامزادگان واجب التعظیم مدفون در استان و نیز گردشگری سلامت با توجه به خدمات مطلوب ارائه شده به گردشگران سلامت توسط بیمارستانهای استان فارس و پزشکان متبحر این استان ،خواهیم بود.
عضو شورای فرهنگی استان همچنین با اشاره به حضور بیش از هزار نفر دانشجوی بین المللی که از کشور عراق در دانشگاههای استان فارس تحصیل می نمایند گفت: افزایش پروازهای بین شیراز و فرودگاهای کشور عراق باعث رضایت خاطر این دانشجویان و خانواده های آنها جهت رفت و آمد سهل و آسان به کشور خود و نیز افزایش جذب دانشجوی خارجی به ویژه عراقی در دانشگاهای شیراز وسایر شهرهای استان فارس خواهد شد.
یاد آور میگردد:این پرواز با ظرفیت ۱۷۵ نفر مسافر در روزهای سه شنبه هر هفته برقرار می باشد و مسافران جهت تهیه بلیط این پرواز میتوانند به سایتها و آژانسهای معتبر مراجعه نمایند.به این ترتیب در روزهای یکشنبه،سه شنبه و پنجشنبه پرواز بین فرودگاه بین المللی شیراز و فرودگاه بین المللی نجف برقرار میباشد.
/پایان متن/