گزارش اختصاصی عصر کار از بیانات نماینده رهبری در فارس مبنی بر ضرورت بکارگیری ظرفیت دریایی حوزه خلیج فارس با محوریت اقتصاد در حالی مطرح می‌شود که سالیان متمادی سعی بر تحقق این رویای دست‌یافتنی شده اما به دلائل متعدد از جمله انتظارات بحق در اتصال و ایجاد مرز مشترک بین استان با آب‌های آزاد جهان تاکنون تکلیف این موضوع ملی شفاف و معلوم نیست؛ اختلافاتی که هم از درون استان بین شهرهای مدعی پیشرفت در جنوب فارس و هم در بین استان‌های همجوار باعث شده تا فرصت پیشران اقتصادی ما با عقب‌ماندگی و حتی عقب‌رفت مواجه باشند.

امام جمعه شیراز با اشاره به اهمیت اقتصاد دریا محور گفت: سهم استان فارس در اقتصاد دریا محور تعریف شود.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار، آیت الله لطف الله دژکام امروز در خطبه‌های نمازجمعه شیراز اظهار داشت: اقتصاد دریا‌محور از موضوع های مهم و اثرگذار جامعه است و باید نقش استان فارس در آن تعریف و برنامه ریزی شود.

خطیب جمعه شیراز به روز مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: مسیر مستقیم قدرتمند شدن و آبادانی کردن کشور از خانه ملت می گذرد؛ امسال هم در پایان سال انتخابات مجلس را در پیش داریم و مردم نیز باید افرادی شایسته و دارای صلاحیت را انتخاب و بر عملکرد او نیز پس از حضور در مجلس نظارت داشته باشند.

دژکام با تاکید بر اینکه بدون نظارت مردمی نمی توان مجلس و دولت خوب داشته باشیم تاکید کرد: نظارت همواره عامل موفقیت است.

امام جمعه شیراز به روز جهانی معلولان نیز اشاره و با بیان اینکه نباید به جامعه معلولان بی توجهی شود خاطرنشان کرد: در مواقعی مشاهده می شود که برخی از افراد از حق خود چشم پوشی کرده و به جامعه معلولان کمک می کنند؛ این نشان دهنده انسانیت آنان است و در فرهنگ دینی و اخلاقی ما نیز ایثار نام دارد.

وی به روز دانشجو اشاره کرد و گفت: وقتی نام دانشجو آورده می شود از او ذهنیت مطالبه گری می شود، این در حالی است که باید توجه کنیم مطالبه گری دانشجویی نیز نباید یک طرفه باشد.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: مطالبه ما از دانشجویان این است به فکر ایران قوی باشند، در این زمینه هیچ قشری به جز دانشجویان و صاحبان علم و فناوری نمی توانند ایجاد نقش داشته باشند.

دژکام با بیان اینکه نباید یک کشتی از منابع را فروخت تا یک چمدان علم وارد کنیم افزود: هیچ قشری جز دانشجویان نمی توانند این مهم را تغییر دهند.

/پایان متن/