گزارش اختصاصی عصر کار از حوزه انتخابیه لارستان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که بهانه‌ای شد تا این همه‌پرسی عمومی پیش‌رو، زمینه‌ساز تحول و ارائه برنامه‌های پیشران کاندیدا با هدف محوریت آن منطقه در توسعه جنوب ایران باشد؛ به گونه‌ای که انتظارات چهر‌ه‌های شاخص و نخبگان لارستان بر مبنای پیشبرد منافع عمومی کشور در سرزمین فرصت‌های طلایی مطالبه می‌شود تا این منطقه جنوبی فارس با بهره‌گیری از ظرفیت اقتصاد دریا در سواحل و پس‌کرانه‌ها بستری برای تولید و ثروت ملی بشود.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار فرآیند انتخابات مجلس دوازدهم حوزه انتخابیه لارستان فارس در حالی برگزار می‌شود که نماینده فعلی و حتی سابق این منطقه در این رقابت‌ها ثبت‌نام نکردند‌ اما حضور چهره‌های تأثیرگذار و شاخص دوره‌های قبل و این دوره باعث شده تا با نزدیک شدن به روز برگزاری این همه‌پرسی عمومی شاهد داغ شدن تنور کارزار سیاسی قوه مقننه باشیم.

این منطقه استراتژیک از دیرباز محور توسعه و قطب تجاری در جنوب ایران بوده و در زمینه بازرگانی رونق قابل توجهی داشته است اما به دلیل نبود سیاست‌های توسعه‌ای در بکارگیری ظرفیت دریا با توجه به نزدیکی که به خلیج فارس دارد و همچنین شرایط مناسبی که به لحاظ توسعه در زمینه صنعت در این پس‌کرانه‌های شمالی دریای جنوب ایران محیا است بهره‌گیری کافی نشده که در این راستا اگر زمینه سرمایه‌گذاری هدفمند به همراه راهبردهای صادرات‌محور برنامه‌ریزی شود می‌توانیم شاهد شکوفایی اقتصاد ملی در لارستان باشیم.

آنطور که آفتاب لارستان نوشته است، قاسم فرسوده از جمله نامزدهای گراشی است که مدتی پیش ثبت‌نام خود برای انتخابات آینده مجلس را نهایی کرد. وی متولد سال ۱۳۴۸ شهر گراش دانش‌آموخته کارشناسی مدیریت دولتی و کارمند فرمانداری گراش و از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس است که سوابقی همچون معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری گراش، سرپرستی بخشداری و بخشدار مرکزی، عضو اصلی انجمن حمایت از زندانیان جرائم غیر عمد، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی هلال احمر گراش و عضو سابق هیات رئیسه هیات فوتبال استان فارس و عضو چندین تشکل و هیات امنا مراکز مهم شهرستان گراش نیز در کارنامه دارد.

از دیگر کاندیداهای مطرح علاءالدین بروجردی است که در فروردین ۱۳۶۰ یعنی ۳۸ سال قبل بدون اینکه شهید رجایی ایشان را بشناسد به عنوان اولین سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در دبی با حکم ایشان منصوب شد.

بروجردی بدون اینکه دکتر ولایتی از قبل او را بشناسد در سال ۶۱ به عنوان رئیس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در عربستان منصوب گردید و در سال ۱۳۶۵ به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین هم حکم سفارت گرفت.

به گزارش عصر کار او در سال ۱۳۶۸ به مدت هشت سال به عنوان معاون وزیر امور خارجه در امور آسیا و اقیانوسیه انجام وظیفه نمود و بعد از دوم خرداد با جناب آقای دکتر ولایتی و همراه ایشان در بیت مقام معظم رهبری و در امور بین‌الملل مشغول به خدمت گردید؛ همچنین در سال ۱۳۷۶ به عنوان معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی اهل بیت منصوب شد.

بروجردی در سال ۱۳۷۸ وارد مجلس شد و برای اولین بار در تاریخ همه مجالس و همه شهرستان‌های استان لرستان پنج دوره متوالی از طرف مردم شریف شهرستان بروجرد راهی مجلس شورای اسلامی گردید.

این نماینده پیشین مجلس تنها کسی است که در طول مجالس قبل و بعد از انقلاب به مدت ۱۴ سال رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گردید در حالی که خلف او نتوانست بیش از یک سال این بار را بر دوش بکشد.

وی در حال حاضر برای دومین بار پس از یک‌بار ناکامی در عدم ورود به مجلس یازدهم مجدد از حوزه انتخابیه لارستان ثبت‌نام نموده که در حاضر با توجه به استقبال‌های گروه‌های مردمی در شرایط خوبی قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود با حضور وی در صحنه رقابت‌ها علاوه بر افزایش مشارکت مردم در این دوره انتخاباتی به عنوان یکی از مدعیان اصلی و پیشرو در کسب رای اعتماد در ورود به بهارستان یکی از رقبای جدی سایر کاندیدا باشد.

از دیگر کاندیداهای مطرح رحیم مقیمی متولد سال ۱۳۴۸ دانش آموخته کارشناسی ارشد فقه و حقوق و کارمند فرمانداری ویژه لارستان است که سوابقی همچون معاونت سیاسی فرمانداری لارستان، سرپرستی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان، ریاست شورای شهرستان، عضویت در شورای شهر لار و تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی لارستان و دانشگاه فرهنگیان را نیز در کارنامه دارد که این نامزد هم برای دستیابی به رای اعتماد مردم تلاش می‌کند.

حالا باید دید در روز انتخابات، مردم لارستان علاوه بر حضور پرشور خود در این صحنه ملی به کدام یک از نامزدها رای اعتماد خواهند داد تا لارستان را به سطح قابل قبولی از برآورده شدن انتظارات مردمی به ویژه نخبگان در مسیر توسعه ایران و جنوب کشور برساند.

/پایان متن/