گفت‌وگوی اختصاصی عصر کار با تحلیل‌گر سیاسی و اجتماعی در آستانه انتخابات مجلس دوازدهم که حضور پرشور آحاد مختلف جامعه در این همه‌پرسی عمومی می‌تواند در تحکیم جایگاه نظام و ملت همیشه در صحنه ایران نقشی بسزا و تقویت‌کننده داشته باشد؛ انتخاباتی که با کاهش قابل توجه سرمایه اجتماعی پدرخوانده‌ها و جناح‌های سیاسی زمینه‌ساز حضور جدی و شانس موفقیت بیشتر چهره‌های تأثیرگذار و محبوب مستقل و مردمی شده است.

ابراهیم عباسی، فعال رسانه و کنش‌گر سیاسی‌اجتماعی در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار با دعوت از آحاد مختلف جامعه اعم از طیف‌ها و گروه‌های سیاسی و اقشار اجتماعی برای برگزاری  انتخابات پرشور ملی، گفت: کم‌هزينه‌ترین شیوه تقویت حاکمیت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقابل توطئه دشمنان شرکت در انتخابات است.
وی با اشاره به اینکه حضور جدی جناح‌ها و فعالان سیاسی و اجتماعی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌تواند ضامن امنیت ملی و ارتقاء جایگاه اعتباری کشور در سطح بین‌الملل باشد، گفت:  کنش‌گران سیاسی موجود به دسته‌های مختلفی از جمله اصولگرایان، اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و همچنین گروه‌ها و چهره‌های مستقل تقسیم‌بندی می‌شوند که حضور جدی آن‌ها در صحنه رقابت‌های انتخاباتی فارغ از نتیجه در ابعاد مختلف اجتماعی و امنیتی حائز اهمیت است.

وی افزود: متأسفانه فعالیت‌های لازم و مورد انتظار در حوزه انتخابات  مطلوب نیست که  ضرورت دارد با هدف افزایش مشارکت، سلایق مختلف سیاسی مورد توجه قرار گرفته و در این زمینه افزایش جنب‌و‌جوش‌های انتخاباتی، تفسیر و تحلیل موضوعات مختلف، تبیین نقش و جایگاه مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، نقد عملکرد نمایندگان فعلی، اهمیت حضور مردم در پای صندوق‌های رای تشریح گردد.
ابراهیم عباسی در بخش دیگری از گفت‌و‌گوی اختصاصی با عصر کار گفت: یکی از ضعف‌های موجود در انتخابات، لیست‌های سیاسی است.
وی ادامه داد:  به فعالیت‌های ائتلافی و همگرایی گروه‌های سیاسی معتقدیم اما به نظر می‌رسد، جناح‌ها و احزاب باید سازوکارهای جدیدی را دنبال کنند که منتهی به نقش پررنگ  پدرخوانده‌ها در تعیین لیست‌های انتخاباتی نشود.
این فعال رسانه افزود: بررسی‌ها حکایت دارد از اینکه در این دوره پدرخوانده‌ها در استان فارس محبوبیت گذشته خود را از دست داده‌اند و مقدمه‌ای برای ظهور روش‌های جدیدتر فعالیت سیاسی  در بین فعالان انتخاباتی خواهد بود.
این فعال رسانه از احتمال موفقیت و راهیابی افراد مستقل در این دوره انتخاباتی به مجلس خبر داد و پیش‌بینی کرد: با توجه به اینکه  افراد منتخب لیست‌هایی که توسط پدرخوانده‌ها بسته شده است در این چند سال اخیر توفیق مطلوبی در افزایش رضایت مشارکت‌‌کنندگان و مردم نداشته‌اند، لذا در کنار لیست‌های متنوع جناحی، احتمال شگفتی‌سازی و ظهور چهره‌های مستقل و توانمند برای راهیابی به مجلس افزایش یافته است.
دکتر عباسی با اشاره به تحولات غزه و همزمانی این جنگ نابرابر با فضای  انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، گفت: برگزاری  انتخابات در ایران با مشارکت گسترده از نظر توازن قوا و حفظ و تقویت موقعیت امنیتی کشور در جایگاهی از اهمیت قرار دارد که نباید در لابه‌لای سایر اخبار روز جامعه و حتی جنگ رژیم اشغالگر صهیونیستی با مردم مظلوم غزه مورد کم‌توجهی قرار بگیرد.
ابراهیم عباسی  نقش نخبگان و فعالان رسانه را در این دوره از انتخابات را حائز اهمیت دانست و گفت: برای روشن شدن و داغ شدن تنور انتخابات نیازمند عزم جدی مردم به ویژه فعالان سیاسی هستیم و در این راستا نقش نخبگان سیاسی و اجتماعی و همچنین رسانه‌‌‌ها در تشریح اهمیت پویا کردن فضای انتخابات و پاسخ به شبهات اهمیت دارد.
این تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت:  شبکه‌های ماهواره‌ای معاند و مخالفین آرمان‌های انقلاب و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران به صورت شبانه‌روزی به دنبال پمپاژ یاس و ناامیدی در افکار عمومی کشور هستند.
وی تاکید کرد: بخشی از نارضایتی مردم در حوزه‌های اقتصادی از جمله اشتغال، مسکن و مشکلات اجتماعی است که رسانه‌های بیگانه در سطح بین‌الملل آن‌ها را دست‌مایه‌ای برای افزایش نارضایتی و ناامیدی و همچنین کاهش مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو قرار داده‌اند که در این زمینه باید در قالب جهاد تبیین و تشریح پیشرفت‌ها و موفقیت‌های کشور با هدف ایجاد فضای امیدواری و افزایش هوشیاری مردم نیز تقویت گردد.

عباسی ادامه داد: همچنین در بررسی این مسائل نباید چنین تلقی شود که چون مشکلات اقتصادی وجود دارد پس پای صندوق‌های رای حاضر نشویم چراکه این هدف دشمن است و البته مشکلات اقتصادی از تورم گرفته تا گرانی و حتی ضعف‌های مدیریتی نه تکذیب شده و نه می‌توان پنهان‌کاری کرد بلکه باید از نگاه کلان به موضوع نگاه کنیم که از نگاه کلان مجلس و منتخبان آن تاثیر زیادی در افزایش یا کاهش مشکلات جاری نیز داشته و خواهند داشت.
عباسی در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: در مرحله ثبت نام  انتخابات اخیر، تعداد قابل توجهی از کاندیداها به ویژه جوانان و بانوان   با گرایشات و سلائق مختلف سیاسی ثبت‌نام کردند که امیدواریم با  مجموعه‌های اجرایی و نظارتی با نگاه جامع به ضرورت حضور همه سلایق و جناح‌ها، شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور باشیم.
/پایان متن/