مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت در هجدهمین اجلاس سالانه خیرین سلامت فارس گفت: شیراز و استان فارس در حوزه خیرین پیشرو و پیشتاز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، «محمدجواد حیدری پور» در این اجلاس با اشاره به آمارهای خیرین در ایران و جهان گفت: بر اساس آمارهای اعلام شده، رتبه کشور در دنیا در زمینه کار خیر رتبه ۲۲ است که اگر همه اقدامات خیرین ثبت شود، در میان ۱۰ رتبه برتر دنیا در زمینه کارهای خیر قرار می گیریم.

او با بیان اینکه برخی خیرین مایل به ذکر اقدامات خود نیستند، افزود: در سال های اخیر و پس از کرونا اقدامات و کمک های خیرین رشد بیشتری داشته زیرا توجه خیرین و مردم به حوزه سلامت بیشتر شده است.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت اظهار کرد: سه محور اصلی حوزه خیرین در وزارت بهداشت شامل «عدالت و شفافیت»، «اولویت بهداشت و پیشگیری» با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و «تمرکز بر مناطق کم برخوردار کشور» است.

مهندس حیدری پور با اشاره به اینکه اتفاقات بزرگی در حال انجام است، گفت: در وزارت بهداشت برای اصلاح قوانین و ضوابطی که مانع کار خیرین است، آمادگی داریم تا با کمک مجلس شورای اسلامی مسایل بررسی و اصلاح و قوانین موجب تشویق خیرین شود.

مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بررسی عملکرد دو سال ابتدایی دولت سیزدهم در حوزه خیرین و سازمان های مردم نهاد نشان می دهد که شیراز و استان فارس در حوزه خیرین پیشرو و پیشتاز است و خوشحالیم که استان فارس در این زمینه پیشرو است.

تقدیر از خیرینی که در سال های گذشته با حوزه سلامت همکاری داشته اند، تقدیر از مجمع خیرین تامین سلامت فارس و دانشگاه های علوم پزشکی در استان فارس، تقدیر از ائمه جمعه شیراز و شهرستان ها، تقدیر از استاندار فارس و فرمانداران در حمایت از اقدامات نیکوکاران در حوزه سلامت فارس، از دیگر محورهای صحبت های مهندس حیدری بود.

او تاکید کرد: تلاش می کنیم تا انجام وظیفه کرده و در مورد تسهیل گری و برداشتن موانع از سر راه خیرین اقدام کنیم.

هجدهمین اجلاس سالانه خیرین سلامت فارس امروز، نهم آبان، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با تقدیر از خیرین حوزه سلامت استان برگزار شد.

/پایان متن/