عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: کمیسیون ماده ۵ تا رسیدن به وضع مطلوب، به هیچ وجه نباید اجازه تغییر کاربری فضاهای سبز،بهداشتی و ورزشی را به فضای تجاری یا مسکونی بدهد.

محمد رضا هاجری یکشنبه ۲۳ مهرماه، در نطق پیش از دستور یکصد و سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه حماسه حماس و گروه‌های مقاومت فلسطین، نشان داد خانه ظلم و ستم و اشغال همچون بیت عنکبوت، سست، لرزان و نابود شدنی است، اظهار داشت: افتخارآفرینی در عرصه میدان با فرار گسترده اشغالگران نشان داد آژانس منحوس صهیونیسم نه تنها دیگر قادر نیست بر حجم اشغالگران بیفزاید، بلکه اشغالگران فعلی هم زمین و زمان را به هم می‌دوزند تا به کشورهای اصلی خود بازگردند.

هاجری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر هیئت دولت به فارس، با اشاره به اینکه بدون تردید سفرهای استانی ریاست محترم جمهور منشأ خیر و برکت برای شهرها بوده و هست، اذعان داشت: ریاست جمهور انقلابی و ولایت‌مدار با روحیه جهادی و میدانی در سفرها دنبال گره‌گشایی از کارهای فروبسته‌ای است که دولت‌های قبل برجای گذاشتند.

وی ادامه داد: شورا و شهرداری شیراز در این سفر با ارائه بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان پروژه، جلودار عمران و آبادی شهر بوده و در بسترسازی، حضور و جلسات نقش اصلی را داشته و در آینده خواهد داشت.

این عضو شورای شهر شیراز ضمن قدردانی از زحمات و حمایت از استاندار فارس و فرماندار شهرستان شیراز، اظهار داشت: عدم صدور کارت‌های ملاقات و دیدارهای مردمی ریاست جمهوری برای ۱۳ عضو شورای شهر شیراز را پای غفلت و بی تدبیری نمایندگان دفتر ریاست جمهوری آمده از تهران و حوزه استانداری فارس می‌گذاریم.

وی ادامه داد: گرچه کار غافلانه آنها را توهین و جسارت به جایگاه و شأن شورای کلانشهر شیراز می‌دانیم و بدون تردید مسئولان به غافلان و بی تدبیران تهرانی و شیرازی تذکر خواهند داد تا متنبه شده، رویه ناصواب خود را تکرار نکنند.

وی با اشاره به اینکه مبادا بعضی فکر کنند مدیریت شهری، ام المخارج ترک فعل ادارات و سازمانها یا زینت المجالس است که اگر چنین فکر کنند، جایگاه پارلمان شهری را به سوی استحاله و بی هویتی پیش می‌برند و بی حرمتی به رأی و نظر مردم است، خاطرنشان کرد: بقول رئیس محترم جمهور در شیراز: «لحن تند برخی دغدغه مندان بسیار دلپذیرتر از سخن منافقانه برخی هاست که در خلوت کار دیگری می کنند».‏

هاجری گفت: توهین و جسارت بعضی سیاست بازان اصحاب تحمیل و غاصبان جریان انقلابی مظلوم به استاندار مؤمن، انقلابی وسختکوش فارس، در حضور ریاست جمهوری نشان می‌دهد باند پدر خوانده‌ها و آقا زاده‌ها دنبال حاشیه‌سازی و جدا کردن نیروهای انقلابی مستقل از ریاست جمهور مظلوم هستند.

وی همچنین ضمن تقدیر از زحمات وزیر کشور در بازدید و افتتاح پروژه‌های شهرداری شیراز که قول دستور مساعد دادند، ساختار حوزه فرهنگی شهرداری شیراز ارتقا و تعالی مناسب پیدا نماید، گفت: از شهرداری شیراز تقاضا دارم با توجه به مصوبات و مستندات، قول و دستور مساعد وزیر کشور را تا به نتیجه رسیدن پیگیری کند.

این عضو شورای شهر در خصوص انتقال کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز به شهرک صنعتی تاکید کرد: لازم است تمامی دستگاه‌ها به مدیران سختکوش این کارخانه برای انتقال هرچه سریع‌تر کمک و یاری رسانند.

هاجری ادامه داد: فضای موجود با رعایت حق و حقوق کامل مالکین به صورت تهاتر و ردیف بودجه‌های ملی، استانی و مدیریت شهری از پل امام علی (ع) تا چهار راه ادبیات بهترین فضای ممکن برای ساخت مجموعه‌ای بین‌المللی و ملی برای اجلاس، همایش‌ها و برنامه‌های فاخر است.

وی با اعلام اینکه شهر به یک چنین مجموعه‌ای نیاز ضروی دارد، بیان کرد: این مهم در ارتقا و تعالی جایگاه شهر، نقش مناسبی خواهد داشت.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اعلام اینکه سرانه فضاهای سبز، فضاهای ورزشی، فضاهای بهداشتی و درمانی، فضاهای فرهنگی – مذهبی در حال حاضر اندک است، تصریح کرد: کمیسیون ماده ۵ تا رسیدن به وضع مطلوب، به هیچ وجه نباید اجازه تغییر کاربری این فضاها را به تجاری یا مسکونی بدهد.

هاجری با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها پای کار آمده تا وضع موجود را به سمت وضع مطلوب به حرکت در آورند، گفت: چنانچه پساب‌های شیراز توسط سازمان آب به شهرداری اختصاص داده شود با توجه به طرح‌های بزرگ، فضای سبز شیراز را می‌توان چند برابر کرد.