رئيس كميسيون حمل‌ونقل و ترافيک شورای اسلامی شهر شيراز گفت: پروژه اتصال خطوط ١ و ۴ مترو شيراز در مجاورت حرم مطهر احمدبن موسی(ع) و در قلب معنوی كلان‌شهر شيراز و مركزيت بافت تاريخی فرهنگی قرار گرفته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، رضا محمدیان در آيين آغاز عمليات اجرايی خط ارتباطی خطوط ١ و ۴ مترو شيراز بيان كرد: اين پروژه در مجاورت حرم مطهر احمدبن موسی(ع) و در قلب معنوی كلان‌شهر شيراز و در واقع در مركزيت بافت تاريخی فرهنگی پيش‌بينی شده كه در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی ترافيک شديدی حاكم است و رفت‌وآمد دچار مشكل می‌شود.

او خاطرنشان كرد: این خط ارتباطی که در واقع موجب اتصال به خط يک مترو می‌شود، از ايستگاه زند آغاز و در ادامه به شاهزاده قاسم می‌رسد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز تصريح كرد: اين خط ارتباطی موجب تسهيل در تردد و دسترسی سريع‌تر به بافت تاريخی می‌شود و در نهايت ترافيک اين بخش مركزی كلان‌شهر شيراز را كاهش خواهد داد.

محمدیان همچنین از پيش‌بينی اعتبار ٣ هزار ميليارد تومانی و تصويب آن در شورای اين كلان‌شهر خبر داد و گفت: انتظار است دولت در اين پروژه مشاركت داشته و آرزوی ديرينه مردم شيراز محقق شود.

/پایان متن/