دکتر ایمانیه در نشست هم افزایی فعالین مردمی و مسئولین گفت: نگاه استانداری فارس و شخص بنده به استان نگاه سازندگی است؛ مشکلات مردم با سیاست گذاری صحیح در دستگاه‌های دولتی نظارت و تسهیل در فرایندها مرتفع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس دکتر محمد هادی ایمانیه در نشست هم افزایی فعالین مردمی و مسئولین که با نام “رویداد توان” در شیراز برگزار شد، گفت: نگاه استانداری فارس و شخص بنده به استان نگاه سازندگی است؛ مشکلات مردم با سیاست گذاری صحیح در دستگاه‌های دولتی نظارت و تسهیل در فرایندها مرتفع می‌شود.
استاندار فارس، ارزیابی بنگاه‌های اقتصادی بعد از اختصاص تسهیلات به ایشان را امری مهم عنوان کرد و گفت: از طریق گروه‌های مردمی می‌توانیم سریع‌ترین نظارت‌ها را در این زمینه داشته باشیم که تحقق این موضوع کمک ارزنده‌ای در سایر تصمیم گیری ها خواهد کرد.
وی افزود: احداث مجتمع‌های اقتصاد مقاومتی پیشنهاد خوبی است که برای عملیاتی شدن آن حمایت و زیرساخت‌های آن را فراهم می‌کنیم.
ایمانیه در رابطه با مباحث آبخیزداری در فارس گفت: در استان با جدیت به این موضوع ورود کردیم، از ظرفیت گروه‌های مردمی و خیرین استفاده کردیم و آن را به جد ادامه می‌دهیم تا راه گشای مسئله کمبود آب در فارس باشد.
وی تصریح کرد: ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی در فارس باید حمایت شود؛ در حوزه‌های باغی، کشاورزی، صنعتی و معدنی ظرفیت‌های مستعد و قابل توجهی وجود دارد. گروه‌های مردمی، تعاونی‌ها در این زمینه وارد شوند و ما هم به سهم خود و از جانب دولت از این موضوع حمایت می‌کنیم.
استاندار فارس در ادامه به گروه‌های دانش بنیان اشاره کرد و خطاب به آنان گفت: دست خود را به سوی دانش بنیان‌ها دراز می‌کنیم در هر حوزه‌ای که نیاز به همکاری باشد همه جانبه به میدان می‌آییم و معتقدیم راه پیشرفت و توسعه کشور با حمایت از گروه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان تسهیل می‌شود.
دکتر ایمانیه تاکید کرد: مدیران به صورت مستقیم با گروه‌های مردمی ارتباط داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره‌ای به موضوع حاشیه نشینی داشت و گفت: قرارگاه حضرت احمد بن موسی علیه السلام برای رفع محرومیت زدایی از چهره استان با جلوگیری از موازی کاری ها و ایجاد هم افزایی تشکیل شده است؛ گروه‌های مردمی هم به میدان آمده‌اند  و جلوگیری از مهاجرت جدید، مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها و رسیدگی به افرادی که در حاشیه شهرها حضور دارند همزمان با هم در دست پیگیری است. می‌بایست به نحوی به روستاها و مناطق کم برخوردار توجه کنیم که علاوه بر اینکه کسی فکر مهاجرت از روستاها نباشد، شاهد مهاجرت معکوس نیز باشیم.
استاندار فارس در انتها دلسوزی و انگیزه بالا را، از ویژگی‌های بارز گروه‌های مردمی و جهادی عنوان کرد و گفت: بانک اطلاعاتی فعالیت‌های گروه‌های مردمی ایجاد شود تا عملکرد گروه‌های مردمی و جهادی قابل پیگیری و گزارش دهی باشد و هر زمان که نیاز به حمایت های دستگاه های دولتی واقع شد در این زمینه قابل بهره برداری باشد.

/پایان متن/