با نزدیک شدن به سفر دوم ریاست‌جمهوری و هیأت دولت به فارس برخی از خبرنگاران خواستار تهیه پیشنهاد مصوبه حمایتی دولت سیزدهم به صورت ویژه در بخش مطبوعات و رسانه‌ها این استان شدند.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار با نزدیک شدن به دور دوم سفر ریاست‌جمهوری و هیأت دولت به فارس که بسیار ار وزرا هم در این سفر ۳روزه در مناطق مختلف استان حضور پیدا خواهند کرد؛ دستگاه‌ها، اقشار و گروه‌های مختلف در حال ارائه پیشنهادات و مطالبات خود هستند تا بتوانند سهمی در مصوبات این سفر داشته باشند که تاکنون پیشنهادهای مختلفی در حوزه رسانه به دست‌اندرکاران هماهنگی این سفر ارائه می‌شود تا به صورت پیشنهادی از دولت مطالبه شود.
هرچند انتظارات متعدد و در آن سو محدودیت و البته نگاه مثبتی از سوی دولت برای تصویب پیشنهادات به ویژه در حوزه رسانه وجود دارد اما باید برررسی و پیگیری‌های لازم را انجام داد تا ببینیم در نهایت در تعیین سرنوشت دستاوردهای سفر دولت به فارس در بخش رسانه چه تصمیماتی گرفته خواهد شد؟!
نیاز به مسکن، بیمه، امنیت شغلی، ارائه امکانات حرفه‌ای، کمک‌های مالی مستقیم و تسهیلاتی و بسیاری دیگر از دغدغه‌ها در حال حاضر در بین اصحاب رسانه مطرح است که باید دید در این فرآیند چگونه می‌توان به ارتقاء جایگاه حرفه‌ای خبرنگاران و منزلت اجتماعی این قشر متخصص نیز کمک کرد.
عصر کار معتقد‌ است که نیاز اصلی امروز جامعه رسانه که در تمامی عرصه‌ها نقش موثر و حتی تعیین‌کننده، می‌تواند یا باید داشته باشد مربوط به یک پایگاه مستقل جهت برقرار روابط مشترک با دولت و حتی دیگر قوه‌ها و نهادهای رسمی و اجتماعی‌سیاسی است تا بتواند در قالب طرح و برنامه‌های هدفمند نظیر خانه دولت و رسانه همانند دیگر مجامع و خانه‌ها و اتاق‌های تخصصی موفق و ناموفق بتوانند میزبان گفت‌وگوها و تعامل باشند.
امید است مصوبات پیشنهادی سفر نیز با گرفتن دستورات و اعتبارات ویژه ریاست‌جمهوری و دولت سیزدهم با همکاری خانه مطبوعات و سایر تشکیلات مرتبط با رسانه‌های استان فارس به موارد مهم و بنیادین اختصاص داده شود که این مهم نیازمند هماهنگی و بکارگیری خرد جمعی فعالان رسانه با همکاری دولتمردان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی است.
شایان ذکر است معاون سياسی، امنیتی و اجتماعی و همچنین مدیرکل روابط‌عمومی در استانداری فارس در این رابطه قول مساعد همکاری و تسهیل در محقق شدن مطالبات در مصوبات ریاست‌جمهوری دادند که از برگزاری نشست خبری ویژه استاندار فارس با اصحاب رسانه خبر دادند تا این موارد و سایر هماهنگی‌های دیگر در سفر مذکور نیز هماهنگی و همفکری جهت اقدام لازم انجام شود.
/پایان متن/