جامعه دانشجویی با ارسال یک نامه به استانداری فارس، خواستار پرهیز از تصمیمات احساسی و در نظر گرفتن دوستی ملت ایران و افغانستان شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر، در متن کامل نامه مجمع دانشجویی آرمان(عدالت خواه) شیراز آمده است:

باسمه تعالی

جناب آقای ایمانیه استاندار و ریاست محترم شورای تأمین استان فارس

با سلام

دشمنان ملت ایران همواره سعی داشته اند تا با انجام عملیات های تروریستی ملت ایران را ناامید کنند که تلاشهایشان بارها توسط نیرو های هشیار امنیتی خنثی شده است.

در پی انجام دو حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ (ع) و پیرو مصوبه شورای تأمین استان پیرامون اخراج مهاجرین قانونی از محدوده بافت تاریخی شیراز و با توجه به صحبت رهبر انقلاب در مورد سوءاستفاده دشمن از شکاف های قومی-مذهبی-سیاسی لازم میدانیم چند نکته را خدمت جنابعالی متذکر شویم.

۱_مسئله مهاجرین طی سه دهه اخیر جزو مسائل مهم کشور بوده اما متأسفانه درک نکردن اهمیت این موضوع توسط نهادهای حاکمیتی و بی توجهی و یا کم توجهی نسبت به آن سبب بروز مشکلاتی شد؛ که برخورد نسنجیده و احساسی در رابطه با این موضوع در این برهه میتواند صدمات جبران ناپذیری برای استان و کشور به همراه داشته باشد.

۲_استدلال امنیتی اخراج مهاجرین از بافت تاریخی اشکالاتی دارد که در ذیل به چند نمونه از آن ها اشاره میشود:

در این زمینه یکسری سؤالات مطرح است، از قبیل اینکه؛ «آیا با اخراج مهاجرین از محدوده بافت تاریخی میتوان از ورود زائرین افغانستانی به حرم حضرت شاهچراغ جلوگیری کرد؟»، «محل اسکان دو تروریست قبلی در کجا بود و آیا تروریست ها نمیتوانند در مکانی غیر از اطراف حرم ساکن شوند؟»، «آیا عِده و عُده مناسب برای تأمین امنیت حرم وجود داشته و حلقه های امنیتی با توجه به تهدید های داعش گسترده تر شده اند؟»، «آیا با اخراج مهاجرین تضمینی وجود دارد که دیگر حمله ای به حرم حضرت شاهچراغ (ع) صورت نگیرد؟

۳_ملت افغان همواره دوشادوش ملت ایران برای تحقق آرمان های انقلاب از دفاع مقدس تا دفاع از حرم تلاش کرده‌اند و با توجه به اینکه هر دو تروریست عامل حمله به حرم شاهچراغ (ع)، ملیتی غیر افغان داشته‌اند، این نوع برخورد با مهاجرین باعث اجحاف در حق ملت های ایران و افغانستان و آرمان های انقلاب است.

۴_بافت تاریخی اطراف حرم باتوجه به سیاست های غلط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین تخصیص بودجه های نامتعارف و مغایر با عدالت اسلامی موجب بروز مشکلات فراوانی شده و راه حل برون رفت از این مشکلات نه با اخراج مهاجرین بلکه با ساماندهی مهاجرین و بافت تاریخی اطراف حرم با حفظ هویت بافت تاریخی و عدم خدشه دار شدن آن محقق می‌شود.

ما جامعه دانشجویی از شما خواستار آنیم که با در نظر گرفتن حساسیت افکار عمومی در این زمینه پاسخگو باشید و با تجدید نظر در مصوبه شورای تأمین و گرفتن تصمیمی درست، مانع از بروز شکاف های قومی، اقتصادی و فرهنگی شوید.

/پایان متن/