آیت‌الله بهشتی در آیین رونمایی از کتاب ماه طلعت به تشریح شخصیت ارزشی، مبارز و شجاع آیت الله العظمی حاج سید نور الدین حسینی الهاشمی پرداخت.

سيد محی‌الدین حسینی‌ارسنجانی/ خبرنگار سرویس فرهنگی عصر کار؛ آیت الله دکتر احمد بهشتی از فلاسفه بنام معاصر و از شاگردان ممتاز آیت الله العظمی حاج سید نور الدین حسینی الهاشمی(قدس سره) بعنوان  مهمان و سخنران اصلی این مراسم با ذکر خاطراتی از دوره بهره‌مندی از حضور استاد خود از سال ۱۳۳۲ تا ۱۳۳۵ اظهار داشت: ایشان یک جمله معروفی روی کارت‌ها که هنوز هم در برخی خانه های هواداران و یا در مغازه ها به همراه تمثال مبارکشان موجود است، نوشتند(المؤمن اخ المؤمن ابوهم النور و امهم الرحمه)، اخوت بین مؤمنین و استحکام بخشیدن به آن خودش یک کار تشکیلاتی است و زندگی ایشان مظهر تشکیلات بود. بنده آن زمان یک نوجوان بودم تحت تاثیر انفاس قدسیه ایشان قرار می‌گرفتم و بارها به بنده عنایت داشتند و مُصر به پوشیدن لباس روحانیت بر تن بنده بودند و حتی مبلغی پول زیاد در آن زمان به بنده دادند که برای خودم ردا و لباس روحانیت بخرم و او بود که بنده را معمم کرد در حالیکه قصدم از اول ادامه دروس دانشگاهی در کنار دروس حوزه هم بود. قدر ایشان آنگونه که باید و شاید شناخته نشد.

وی گفت: این عالم گرانقدر جز از خدای بزرگ از هیچ کس ترس و واهمه‌ای نداشتند و در برابر عمال رضاخان قلدر میفرمود:”سید نور الدین را از کسی نترسانید.من لولوی ترس را در دو سالگی در درون خود کشته ام.”او حقیقتا شجاعت و شهامت را از اجداد طاهرینشان به ارث برده بودند و درس عزت و مناعت به ما می‌دادند. دو سه سالی که در محضرشان بودم برای من خاطره انگیز است.

استاد دکتر احمد بهشتی افزود:همه اساتیدم عزیز هستند اما بارها گفتم من بیشتر  تحت تاثیر سه نفر از اساتیدم بودم،امام خمینی(ره)، آیت الله شهید مطهری(رض) و آیت الله شیرازی رحمت اله علیه بودم.

حجت الاسلام استوار میمندی مدیر حوزه های علمیه استان نیز در این مراسم در سخنانی کوتاه از آیت الله سید نور الدین حسینی الهاشمی بعنوان عالمی مردمی و مردم دار یاد کرد و گفت:ایشان را به حق باید نماد غیرت دینی در جامعه شیعی دانست.در شرایطی که جامعه ما نیازمند جهاد تبیین است، مشاهده موفقیت و  قلم ماندگار جوانان شهر شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام جای خوشحالی و قدرشناسی دارد.

وی افزود:امیدواریم این قبیل درخششها را بیشتر از پیش شاهد باشیم.

/پایان متن/