مدیرکل فرهنگی معاونت گردشگری استانداری فارس در نشست مشترک مدیران صنعت گردشگری فارس با هیأت گردشگری استان ژجیانگ کشور چین بر ضرورت توسعه ارتباطات دو کشور در زمینه فرهنگی و گردشگری تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگی معاونت گردشگری استانداری فارس در این نشست ضمن خیرمقدم به گروه اعزامی از کشور چین، به ظرفیت‌های مختلف گردشگری استان اشاره کرد و گفت: این استان دارای ۳۷ شهرستان وحدود ۵ میلیون نفر جمعیت است.

سید مجتیی علوی به ارتباطات دوستانه دو کشور ایران و چین از دیرباز اشاره کرد و افزود: دوکشور  ایران وچین در زمینه مبادلات فرهنگی، اجتماعی، تجاری و سیاسی از دیر باز ارتباطات مناسب و دوستانه‌ای داشته که در هیچ مقطع زمانی خللی در آن وارد نشده است.

او همچنین به ثبت ۱۰ اثر استان فارس در فهرست میراث جهانی یونسکو اشاره کرد و وجود بیش از ۱۵۰۰ امامزاده جلیل القدر در استان و به ویژه وجود بارگاه حضرت شاهچراغ (ع) و دیگر بقاع متبرکه در شیراز را فرصتی برای جذب گردشگران علاقمند به گردشگری مذهبی قلمداد کرد.

علوی همچنین شیراز را قطب گردشگری سلامت در کشور وجنوب آسیا نام برد و این شهر را در زمینه پیوند اعضاء، پیوند کبد و سایر تخصص‌های پزشکی و از استان‌های سرآمد پزشکی در سطح کشور و میزبان مناسبی برای گردشگران حوزه سلامت معرفی کرد.

/پایان متن/