مدیرکل آموزش و پرورش فارس در نشست مشترک با مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با بیان بر اینکه هم‌افزایی این مجموعه با مدیریت شهری زمینه‌ساز تربیت بهتر دانش‌آموزان خواهد شد نسبت به اهمیت تعامل هدفمند با شهرداری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار، محمدخلیل عسکری با بیان اینکه برای تربیت شایسته باید عوامل متعدد دست به دست هم بدهند، اظهار کرد: تعامل مدیریت شهری و آموزش‌وپرورش به‌عنوان یکی از عوامل تربیت شایسته، نقش بسیار مهمی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تقدیر از همراهی مدیریت شهری در سال گذشته با مدیریت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: مأموریت و هدف مشترک اموزش‌وپرورش و شهرداری، تربیت شهروند مسئولیت‌پذیر و مشارکت‌جو است که از زمان آغاز فعالیت محمدحسن اسدی به عنوان شهردار شیرازاین مبحث به جریان افتاده است.

او با تصریح بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر «تربیت نسل آینده‌ای با هویت مستقل، عزتمند، دینی و دارای شاخص‌های ممتاز و جریان‌ساز» تأکید کرد: مفهوم مجسم و خروجی این نوع تربیت و نگاه در حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)‌ به وضوح دیده می شود که یک انسان با هویت اعتقادی، ملی و مذهبی با دست خالی مسیری را طی می‌کند که در مقابلش تروریستی مسلح است و او را زمین‌گیر و دستگیر می کند و «فرزاد بادپا» نماد تربیت یک شهروند مسوولیت پذیر است.

این مقام عالی آموزش‌وپرورش فارس با بیان اینکه با برنامه‌ریزی و تلاش شبانه‌روزی همه بخش‌ها و دستگاه‌ها در سال گذشته، عنوان کرد: برای سال جاری نیز با تعامل، همراهی و هماهنگی حرکت می‌کنیم تا بتوانیم در تربیت دانش‌‍‌آموزان تمدن‌ساز و شهروند مشارکت‌جو گام بلندی برداریم.

تعامل آموزش‌وپرورش با مدیریت شهری در حضوص استفاده رایگان دانش‌اموزان از مترو برای شروع سال تحصیلی، پرداخت مطالبات در حوزه آماده‌سازی مدارس، تفاهم‌نامه پژوهشکده معلم و آسفالت با رویکرد محرومیت‌زدایی، تهیه لوازم تحریر و استفاده از ظرفیت‌های کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) و  کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز از دیگر محورهای سخنان مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس بود‌.

عسکری تصریح کرد: برای رسیدن به آموزش‌وپرورش مطلوب باید مدیریت شهری و آموزش‌وپرورش کنار هم قرار بگیرند و با این تعامل می‌توان روحیه امید و امنیت به خانواده‌های دانش‌آموزان‌ تزریق شود تا آن‌ها با روحیه شاد وارد مدرسه شوند.

او با تقدیر از رویکرد فرهنگی شهرداری شیراز در خصوص نگاه مطلوب به تربیت چندبعدی در دانش‌آموزان گفت: تمام برنامه‌های مشترک باید در حوزه‌های مختلف آموزشی، ورزشی، پرورشی و فناوری متمرکز بر ابعاد مختلف تربیتی مورد اشاره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد.

/پایان متن/