اختلاف‌نظرهای فرآیند افتتاح و بهره‌برداری از آزادراه شیرازاصفهان در سفر دوم ریاست‌جمهور هیات دولت به فارس به دلیل دغدغه‌مندی افکار عمومی و رسانه ها و همچنین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با وجود تایید استاندار فارس مبنی بر ایجاد شرایط لازم ایمنی کامل این پروژه به نامه‌نگاری نماینده شیراز با ابراهیم رئیسی کشیده شد.

به گزارش اختصاصی عصر کار با نزدیک شدن به روزهای پایانی شهریورماه مبنی بر وعده دولت در زمینه افتتاح و بهره‌برداری از ۶ قطعه آزادراه شیراز اصفهان خوشبختانه شاهد تلاش‌های شبانه‌روزی و البته تزریق منابع اعتباری مناسبی با هدف تکمیل این پروژه ملی هستیم.

آن‌طور که در خبرها آمده است استاندار فارس و تیم همراه مدیریتی در روز گذشته به صورت میدانی از پروژه مذکور بازدید تخصصی داشته‌اند که در رابطه با فرآیند اجرایی و نحوه ایمن‌سازی و تامین امنیت لازم اظهار رضایت و تایید بر حسن انجام عملیات به مردم و رسانه‌ها خبر دادند و اذعان داشتند با توجه به تلاش های بسیار گسترده و شبانه‌روزی عزیزان ما در وزارت راه و شهرسازی، وزارت دفاع و پیمانکاران فعال در این پروژه بویژه در چند ماه گذشته، ان شاءالله همزمان با سفر ریاست محترم جمهوری به استان فارس شاهد بهره برداری از شش قطعه این پروژه ملی باشیم.

وی همچنین در خصوص وضعیت این آزاد راه، تصریح کردند: به گفته همکاران بنده در حوزه های فنی، شش قطعه از این پروژه بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ هم اکنون در حال نصب باقیمانده علائم راهنمایی و رانندگی و همچنین خط‌کشی‌ها هستند که در روزهای آینده تکمیل می شود.

همچنین ایمانیه از استقرار جایگاه موقت سوختگیری، دو پاسگاه پلیس، دو پایگاه اورژانس و دو پایگاه هلال احمر به شکل موقتی در این آزادراه خبر داده‌اند و در این زمینه گفته‌اند: امیدواریم تا دهه فجر و یا حداکثر تا آخر سال قطعه هفت مورد بهره براری قرار گیرد و همزمان با آن نیز مراکز امدادی و خدماتی به پایگاه های دائمی خود منتقل خواهند شد.

بر اساس مطالبات شکل گرفته از سوی مردم و نمایندگان مجلس ایمنی و امنیت پس از بهره‌برداری از پروژه آزادراهی یگی از دغدغه‌های جدی محسوب می‌شود که استاندار فارس طی ادامه همان متن خبری در خصوص ایمنی و امنیت این آزادراه، اذعان داشتند: مدیریت ارشد کشور و استان به هیچ وجه موافق بهره‌برداری از آزادراه بدون تامین ایمنی آن نیست؛ از طرف دیگر، پلیس بدون اطمینان از ایمنی مسیر، اجازه بازگشایی و بهره برداری را صادر نخواهد کرد.

وی در ادامه در راستای رفع نگرانی‌ها و ابهامات موجود در فرآیند بهره‌برداری از این پروژه ملی به عموم توصیه داشتند: موظف هستیم موارد ایمنی را تامین کنیم لیکن رعایت قوانین و مقررات و احتیاط را از سمت مردم نیز خواستاریم. طبیعتا سرعت رانندگی در آزادراه افزایش می یابد و اگر احتیاط‌ها انجام نشود، توقعات در خصوص کاهش حوادث رانندگی و مرگ و میرهای ناشی از آن محقق نخواهد شد لذا خواهش می‌کنم هر عزیزی که از این مسیر استفاده می‌کند بیش از پیش به توجهات فردی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توجه داشته باشد.

با انتشار این خبرها سئوالات متعددی در ذهن برخی از شهروندان دغدغه‌مند شل گرفت که آیا با بهره‌برداری از این پروژه حجم ترافیک ایجادی در مناطق شمال غربی کلانشهر شیراز و نحوه ورود جمعیت سواره‌ به کلانشهر شیراز و شهرها و روستاهای اطراف در شرایطی که هنوز پروژه‌های تکمیلی و برخی از قطعات در حین اجرا قرار دارد با کدام تدابیر و سازوکار فنی به سرانجام خواهد رسید.

این موضوع هرچند مورد نقد رسانه عصر کار و احتمالا دیگر رسانه‌ها قرار دارد اما با انتشار عمومی نامه نماینده شیراز و زرقان به رئیس‌جمهور مبنی بر نحوه بهره‌برداری از پروژه بایستی در زمینه اقناع‌سازی و پاسخ به سئوالات عمومی پاسخی مناسب از سوی استانداری فارس به عنوان دستگاه عالی دولت در این استان به منتقدان داده بشود.

ابراهیم عزیزی در متن نامه خود به عالی‌ترین مقام دولت در دوره سیزدهم از افتتاح زودهنگام آزادراه شیراز اصفهان و احتمال به خطر افتادن سلامت مردم اظهار دغدغه‌مندی کرده است که انتظار می‌رود دولت به نمایندگان ملت پاسخ مناسب عمومی بدهند.

/پایان متن/