دکتر ایوب زارعی مدیر کل گمرکات فارس اعلام کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری صادرات از طریق گمرکات استان ،به میزان ۳۸۴ هزار تن کالا به ارزش ۳۰۲ میلیون دلار بوده که در مقایسه با پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۱ از لحاظ وزنی ۶۸ درصد و از نظر ارزشی ۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل  گمرکات استان فارس، پنج ماهه نخست سال جاری ۲۱۶ نوع کالا به ۵۰کشور جهان صادر شده که عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان فارس ،شامل شمش آلومینیوم،شمش فولادی ،شکر سفید،کود اوره،بستنی می باشد.
همچنین میزان صادرات به مهمترین کشورهای هدف به ترتیب ۴۹ درصد به ترکیه، ۲۹ درصد اندونزی ، ۷ درصد عراق، ۲ درصد افغانستان، ۲ درصدترکمنستان و ۱۱ درصد به سایر کشورهای هدف بوده است.

ایوب زارعی، مدیر کل گمرکات استان فارس در مورد واردات کالا از طریق گمرکات فارس بیان کرد:در پنج ماهه نخست سال جاری ۹۸ هزار ۲۸۰ تن کالا به ارزش ۱۵۱ میلیون دلار از طریق گمرکات استان ترخیص شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از نظر وزنی ۶ درصد رشد و از نظر ارزشی ۲۴ درصد افزایش را نشان می دهد.

زارعی افزود: مهمترین کشورهای مبدا واردات گمرکات استان فارس چین،هند، اوکراین ترکیه و آلمان می باشند.
وی میزان در آمد گمرکات استان فارس را ۴.۷۳۹.۶۰۷.۱۲۹ هزار ریال اعلام کرد و اظهار داشت : در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۲ در آمد گمرکات استان فارس نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸۰ درصد رشد داشته است.
وی همچنین افزود: در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۲ به تعداد ۱۳۶ هزارو ۸۷۷ نفر مسافر ورودی و تعداد ۱۳۳ هزارو ۲۱۶ مسافر خروجی که از مرز هوایی شیراز استفاده کرده اند خدمات گمرکی در کمترین زمان ممکن ارائه شده است.
مدیر کل گمرکات استان فارس در مورد فعالیت گمرک امانات پستی شیراز بیان کرد: در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۶۳۳ بسته ورودی به ارزش ۱۶۱ هزارو ۱۸۲ دلار به گمرک امانات پستی شیراز وارد شده که از نظر تعداد ۴۲ درصد و از نظر ارزشی ۶۱ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ داشته است و همچنین تعداد ۲۶۲۵ بسته خروجی به ارزش ۵۲ هزار ۵۰۰ دلار از گمرک امانات پستی ارسال شده که از نظر تعداد ۴۴ درصد و از نظر ارزش ۴۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ داشته است.

/پایان متن/