مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: محور استراتژیک خنج به لامرد که از سال ۸۸ اجرایی شده با پیشرفت خوبی در حال اجرا است و پیش بینی می‌شود تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار، حسن شبانی در گفتگ‌وگو با ایرنا افزود: ساخت این محور مهم واستراتژیک که ۷۲ کیلومتر طول دارد وشهر خنج را از طریق تنگ خور و روستای خلیلی به مرکز لامرد و سواحل وجزایر جنوب کشور وصل می کند در سه قطعه در حال اجرا است.

وی ادامه داد: قطعه نخست این محور به طول ۲۴ کیلومتر از مرکز لامرد به طرف خنج به یایان رسیده وعملیات باند دوم آن به طول ۱۰ کیلومتر از لامرد به سمت خنج آغاز شده است.

شبانی اضافه کرد: قطعه دوم این محور از خیرگو تا روستای خلیلی نیز در قراردی با پیمانکار با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان در دست ساخت است و پیشرفت فیزیکی ان از ۵۰ درصد فراتر رفت.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان پیش‌بینی کرد: انتظار می‌رود ساخت قطعه دوم این محور تا پایان سال جاری به پایان برسد.

شبانی گفت: قطعه سوم این محوراز روستای خلیلی تا روستای هنگنویه خنج اکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن در حال عقد قرارداد جدید با پیمانکارهستیم.

وی عنوان کرد: با اجرای این محور ۲ گردنه صعب العبور چاه شهور در لامرد و گردنه محمله در خنح با احداث تونل ۲ هزار متری شهید باقری و مسیر خلیلی هنگنویه حذف شده است.

مدیرکل راه‌و شهرسازی لارستان با اشاره به اهمیت راهبردی این محور، اظهار کرد: محور جدید خنج – لامرد کوتاه‌ترین مسیراتصال مرکز استان فارس و کشور به دریاری آزاد است و ارتباط منطقه انرژی لامرد و عسلویه ، مناطق گازی شانول هما و ارم و پالایشگاه پارسیان را با مرکز فارس وکشور امکان پذیر می‌کند.

شبانی افزود: خط انتقال آب در یا از خلیج فارس به شیراز واصفهان از کنار این محور می گذرد وبا تکمیل محور لامرد – خنج و جاده دیگ اشکان در محور جدید خنج – جهرم که با مشارکت خیرین واداره راه و شهرسازی در حال انچام است، این محور به یکی از شریان‌های حیاتی وملی کشور تبدیل می‌شود.

وی اضافه کرد: بهره برداری از محور خنج – لامرد در کوتاه شدن مسیر و زمان سفر، کاهش مصرف سوخت وکاهش تصادفات جاده ای و افزایش امنیت سفر تاثیر شایانی دارد.

/پایان متن/