حضور گسترده اتباع بیگانه به دلیل چالش امنیتی کشور در زمینه‌های مختلف مورد گلایه جدی شهروندان ایران قرار گرفت.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار// سعید زحمت‌کشان؛ بر اساس آمارهای رسمی بیش از چندین میلیون اتباع بیگانه عمدتا از کشور افغانستان در ایران حضور دارند که هر یک با اهداف مختلفی نظیر سکونت و اشتغال وارد این مرز و بوم می‌شوند.

هرچند آمارهای رسمی از سوی وزارت کار طبق اظهارات اخیر مقام ارشد این وزارتخانه از تصاحب ۵ میلیون شغل توسط اتباع بیگانه خبر می‌دهد اما در واقعیت و خبرهای غیررسمی این آمار و ارقام بیشتر از اعداد اعلام شده و بعضا تا حدود ۱۰میلیون هم گزارش می‌شود.

شهروندان ایران طی سالیان متمادی از حضور اتباع بیگانه که با اهداف غیرمشخص و بر اساس هیچگونه برنامه رسمی و توسعه‌ای کشور وارد ایران می‌شوند، گلایه‌مند و معترض هستند و از طریق مسیرهای قانونی این اعتراض خود را به گوش مسئولان رسانده‌اند اما تاکنون از ساماندهی این قشر مهاجر خبر به گوش می‌رسد که این هم جای سئوالات و ابهامات فراوان دارد.

به گزارش عصر کار در شرایطی که تلاش دولت‌ها نسبت به ایجاد زمینه شغلی برای مردم ایران است و بیکاری تبدیل به تضعیف بنیان خانواده و ناهنجاری‌های اجتماعی در کشور شده باید در ورود این حجم از جمعیت مهاجرفرست عمدتا از کشور افغانستان که بخش قابل توجهی از آن‌ها به صورت غیرقانونی وارد استان‌های مختلف می‌شوند، شک کرد و حساس شد.

این رسانه در راستای وظایف ذاتی خود که باید بیانگر مطالبات قانونی جامعه نسبت به دستیابی به حقوق شهروندی ایرانیان باشد و منافع ملی جمهوری اسلامی را ارجح بر تمام ملاحظات سیاسی می‌داند‌؛ با رویکرد صیانت از امنیت ملی در تمامی لایحه‌های آن در یک پرونده خبری در راستای پیگیری مسائل جامعه در گزارش‌های اختصاصی آتی نیز تلاش خواهد کرد.

/پایان متن/