همزمان با گراميداشت هفته دولت 4طرح صنعتي و زيرساختي در شهرك صنعتي خرامه با اعتباري افزون بر  ۱۴۰ميليارد تومان افتتاح يا عمليات اجرايي آنها اغاز شد.

در این مراسم که معاون هماهنگی عمرانی استاندار فارس ،نماینده مردم شهرستان های خرامه،کوار و سروستان در مجلس شورای اسلامی،مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس و فرماندار و مسولان شهرستان خرامه حضور داشتند،طرح های سردخانه ۲ مداره  زیر صفر و بالای صفر با ظرفیت ۴۰۰۰تن  با اشتغال ۱۵نفر و سرمایه گذاری ۹۰میلیارد تومان و واحد تولیدی نوار پلیمری با سرمایه گذاری ۳۰میلیارد تومان و اشتغال ۱۵نفر افتتاح و کلنگ عملیات اجرایی طرح های زیرساختی  احداث مسیل،جدول گذاری زون کارگاهی و خیابانهای شهرک صنعتی  با اعتبار ۵میلیارد تومان و نیز طرح صنعتی واحد بسته بندی مواد غذایی با ۱۵میلیارد تومان به زمین زده شد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس در این مراسم  با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه توسعه و تکمیل  زیرساخت ها در شهرک صنعتی خرامه با هدف فراهم کردن شرایط  به منظور جذب سرمایه گذار گفت:تاکنون ۳۶پروژه زیر ساختی در این شهرک صنعتی  اجرا و بستر  توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان محروم خرامه را ایجاد کرده است.

سید مصطفی هاشمی با اشاره به بهره برداری از  طرح های صنعتی و تولیدی که امروز به بهره رسیدند گفت:این موضوع بیانگر این است که روند استقرار و بهره برداری از  واحدهای صنعتی در این شهرک صنعتی شتاب گرفته و شهرستان خرامه در مسیر توسعه صنعتی قرارگرفته است.

وی با اشاره به دو طرحی که در این شهرک صنعتی به بهره برداری رسیدند ، افزود:یکی از این طرح ها که نخستین طرح  سردخانه ای شهرستان خرامه نیز محسوب می شود،ظرفیت نگهداری ۴هزارتن محصولات کشاورزی و  مواد غذایی را در فاز نخست خود ایجاد کرده که می تواند ظرفیت خوبی را برای ذخیره و نگهداشت محصولات کشاورزی شهرستان فراهم کندو با در بخشی دیگری از این مجموعه با راه اندازی خطوط تولید در بخش های بسته بندی خشکبار نظیر پسته و انجیر نیز فعالیت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در فازهای بعدی این کارخانه نیز فراوری محصولات کشاورزی نظیر انار و نیز تولید انواع ترشیجات و شوریجات راه اندازی می شود.

هاشمی در ادامه به افتتاح طرح تولید نوار  پلیمری اشاره کرد وگفت:این واحد نیز که درمدت زمان ۱۰ماه ساخته شده ،علاوه بر تامین نیازهای استان ، ظرفیت تامین نیاز استان های دیگر نیز خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس در ادامه با اشاره به فراهم بودن زیرساخت های تولید در شهرک صنعتی خرامه ،افزود:در بخش اعتبارات  زیرساختی نیز نگاه ویژه ای به این شهرک صنعتی شده است و طرح های مختلفی نظیر  شبکه فاضلاب،روشنایی معابر ،شبکه داخلی گاز و شبکه داخلی آب با اعتبار ۲۰میلیارد تومان در دوسال اخیر به بهره برداری رسیده است.

وی گفت:۳طرح زیرساختی جدید نظیر جدول گذاری ،آسفالت،تکمیل شبکه برق نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بیان اینکه سرمایه گذاری در  شهرک صنعتی خرامه با توجه به افق توسعه شهرستان ،توسعه و تکمیل راه های مواصلاتی، استقرار صنایع بزرگ نظیر سیمان و فولاد و فاصله نزدیک با مرکز استان، از آینده مناسب و توجیه فنی و اقتصادی مناسبی برخوردار است گفت:هم اینک بخش زیادی از ظرفیت استقرار واحدها در این  شهرک صنعتی تکمیل شده و تاکنون ۱۲۰قرارداد سرمایه گذاری در این شهرک صنعتی منعقد شده و ۳۶هکتار زمین صنعتی  نیز واگذار شده است.

وی افزود: درحال حاضر ۹واحد بهره بردار با ۲۰۰نفر اشتغال نیز در مرحله فعالیت است.

مدیر عامل  شرکت شهرک های صنعتی فارس افزود:با توجه به افق توسعه صنعتی در شهرستان و بستر سازی برای جذب سرمایه گذاری سرریز مرکز استان،طرح توسعه شهرک صنعتی به مساحت ۳۰۰هکتار نیز درمرحله پیگیری است که باالحاق به مساحت ۹۷ هکتاری ،مجموع مساحت شهرک صنعتی به ۳۹۷هکتار افزایش خواهد یافت.

وی همچنین از تخصیص ۲۵لیتر بر ثانیه تخصیص آب از خط انتقال درودزن خبر داد و گفت:گام های موثری برای ارتقا و توسعه کمی و کیفی زیرساخت ها برداشته شده است که این روند تداوم دارد.

/پایان متن/