همزمان با گرامیداشت هفته حمایت از صنایع کوچک، نشست هم اندیشی شرکتهای دانش بنیان مستقر در شهرك هاي صنعتي برگزار و از ۲۴ واحدصنعتی و تولیدی که در یک سال اخیر موفق به اخذ یا تمدید گواهینامه دانش بنیانی شده اند، تجلیل شد.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس در این مراسم از فعالیت ۳۰۷شرکت  دانش بنیان در استان فارس خبر داد وگفت:از این تعداد ۱۰۴ شرکت در يك سال گذشته موفق به اخذ گواهینامه دانش بنیان شده اند که این حاکی از فعالیتهای انجام شده در حوزه توسعه فعالیت‌های دانش بنیان در استان فارس است.

سید مصطفی هاشمی با بیان اینکه ۴۰ واحد دانش بنیان تولید محور در شهرک های صنعتی فارس به فعالیت  و توليدمی پردازند گفت:از این تعداد ۲۳واحد تولیدی  از سال گذشته تا کنون دانش بنیان شده اند که حاکی از   جهش قابل توجه در فعالیت های دانش بنیان تولیدي است.

وی با اشاره به حمايت هاي ويژه  استاندار فارس از شركت هاي دانش بنيان توليدي  افزود:در سال گذشته و در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه حمایت از دانش بنیان ها ،شاهد عظم  همگانی برای  توسعه فعالیت های دانش بنیان بودیم که رشد آمارهاي فعاليت دانش بنيان ها حاكي از اين موضوع است.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس در ادامه با اشاره به واگذاری  اراضی شهرک های صنعتی  فارس به شرکت های دانش بنیان تولید محور گفت:در این زمینه سال گذشته به  ۳۱واحد دانش بنیان تولیدی حدود ۶هکتار زمین بدون مزایده  وتنها با پرداخت ۱۰% از مبلغ قرارداد به عنوان پيش پرداخت وشرايط پرداخت اقساط با ۶ماه تنفس واگذارشد که معادل ۳۳درصد از كل اراضی واگذار شده در سال گذشته  در شهرک صنعتی بزرگ شیراز  به شرکت های  دانش بنیان واگذار شده است.

هاشمي  با بیان اینکه  شرکت شهرکهای صنعتی فارس حمايت از واحد هاي فناور و دانش بنيان داراي مجوز از معاونت علمي و فناوري ريايت جمهوري ، پارك علم و فناوري  و مراكز رشد را نيز در دستوركار خود قرارداده است گفت:بخش عمده اي از اين حمايت ها از طريق فن بازار منطقه اي فارس انجام مي شود .

وي حمايت از حضور ۳۰واحد فناور و دانش بنيان در نمايشگاه هاي اينوتكس و آگروفود،ارائه خدمات آموزشي و برگزاري دوره هاي آموزشي جهت ۳۰شركت دانش بنيان و فناور،برگزاري ۶رويداد استارتاپي جهت بازاريابي و فروش محصولات ۰شركت هاي  دانش بنيان و فناور  را از برنامه هاي حمايتي اين شركت در يك سال اخير اعلام كرد.

رئیس پارک علم و فناوری فارس نيز در اين نشست با بيان اينكه بخش هاي مختلف در زیست بوم فناوری و نوآوری  و دانش بنيان نقش دارند گفت:در اين زمينه چرخه فناوري و دانش بنيان از دانشگاه بعنوان محل زايش فناوري آغاز و در پارك هاي علم و فناوري و پرديس هاي دانش بنيان رشد و توسعه مي يابند و در شهرك هاي صنعتي و مراكز توليدي و صنعتي به بلوغ مي رسد.

دكترامين رضا ذوالقدر افزود:واحدهاي دانش بنيان مستقر در پارك علم و فناوري بايد نگاه توسعه اي داشته باشند و اين موضوع با حضور آنها در شهرك هاي صنعتي و محيط هاي توليدي ميسر مي شود تا بتوانند محصولات خود را تجاري سازي و توليد صنعتي و انبوه برسانند.

وي  با قدرداني از حمايت هاي شركت شهرك هاي صنعتي فارس براي تسهيل در استقرارواحدهاي دانش بنيان توليد محور در شهرك هاي صنعتي گفت:در يك سال گذشته فعاليت ها موثر و خوبي در اين زمينه انجام شد كه اميدواريم اين واحد ها دركوتاهترين زمان بتوانند فرآيند توليد خود را آغاز كنند.

رئيس پرديس شركت هاي دانش بنيان استان فارس نيز در اين جلسه با اشاره به رويكرد معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در توسعه اكوسيستم نوآوري و زيرساخت هاي علمي و فناوري و نگاه ويژه به اقتصاد دانش بنيان گفت:در اين زمينه توجه به حوزه صنعتي سازي و توليد محصولات دانش بنيان توجه ويژه شده است.

دكتر مظفر والي با بيان اينكه در سال گذشته و به دليل ماهيت و مدل فعاليت  شركت هاي دانش بنيان مستقر در پرديس شركت هاي دانش بنيان فارس كه توليد محور هستند ،اين شركت ها۱۰۰۰  قرارداد با صنايع استاني و ملي  منعقد كرده اند گفت:اين قراردادها منجر به  رفع مشكلات ، كمبودها و نيازهاي اين واحدها شده است.

وي با بيان اينكه در سال گذشته واگذاري اراضي در شهرك صنعتي بزرگ شيراز به شركت هاي دانش بنيان و با شرايط ويژه انجام شد گفت:در اين زمينه شاهد اتفاقي بي سابقه بوديم  كه مي تواند منجر به گسترش و توسعه صنايع دانش بنيان شود.

در اين مراسم كه معاون صنايع اداره كل صنعت،معدن و تجارت فارس  و مدير ارتباط با صنعت دانشگاه شيراز نيز حضور داشتند از شركت هاي دانش بنياني كه در يك سال اخير موفق به اخذ یا تمدید گواهینامه دانش بنیانی شده اند ،تجلیل شد.

/پایان متن/