استاندار فارس، یکی از عوامل اصلی به نتیجه نرسیدن بازآفرینی شهری را نبود مدیریت واحد و با انگیزه برای این کار دانست و گفت: قطعا چابک و باانگیزه بودن مجموعه‌ها به حل سریع مسایل و مشکلات منتهی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل ازاز پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه یکشنبه در جلسه شورای بازآفرینی شهری افزود: بدون اولویت بندی و وجود مجری قوی، شاهد بازآفرینی بافت‌های فرسوده نخواهیم بود.

وی ادامه داد: معاونت عمرانی استانداری، شهرداری شیراز و اداره کل راه و شهرسازی فارس موظف هستند به شکل منظم و هفتگی در این زمینه اقدام به تشکیل جلسه کنند.

نماینده عالی دولت در فارس اظهارکرد: هر سه مجموعه مذکور یک نفر را به عنوان نماینده ویژه در این زمینه معرفی کنند و این افراد به شکل هفتگی جلسه کارشناسی تشکیل و مصوبات را به دفتر استاندار ارایه دهند.

ایمانیه گفت: باید طی روزهای آتی جدول زمانبندی صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت‌های فرسوده استان برای یک سال آینده ارایه شود.

وی افزود: اگر بر اساس بررسی‌های کارشناسی، دفاتر تسهیلگری کمک کننده هستند، چرا تصویب قوانین مرتبط با آن مشمول زمان شده و از تجربه‌های موفق سایر کلان شهرها الگوبرداری نمی‌شود؟

وی، ارایه تسهیلات بانکی و در نظر گرفتن سایر مشوق‌ها را برای بازآفرینی شهری موثر دانست و خواستار در دستور کار قرار گرفتن بررسی خارج از نوبت نقشه‌های مربوط به بافت‌های فرسوده در سازمان‌های ذی‌ربط شد.

به گزارش عصر کار این خبر در حالی مطرح می شود که در هفته های اخیر زمزمه های راه اندازی مجدد دفاتر تسهیل گری به عنوان محرک توسعه بافت های میانی و فرسوده شهری از زبان مدیران ارشد در حال شنیده شدن است.

/پایان متن/