تلاش‌های دولت برای به تعویق انداختن استیضاح وزیر صمت بی‌نتیجه ماند.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار استیضاح وزیر صمت برای بار سوم به طور رسمی در مجلس یازدهم در حالی کلید می‌خورد که تاکنون چندین بار این موضوع از سوی نمایندگان مجلس درخواست داده شده اما در کمیسیون تخصصی صنایع و معادن، هیأت‌رئیسه و … به دلائل مختلف به تاخیر افتاد‌.

بر اساس بررسی‌های به عمل آمده شاید در اذهان عمومی دلیل اصلی استیضاح مربوط به صنعت خودرو باشد اما این اعتراضات قانونی دلائل متعدد دیگری هم به ویژه در مدیریت استان‌ها دارد که در جای خود قابل توجه و واکاوی دقیق مسئله است.

استیضاح فاطمی‌امین فردا یک‌شنبه بر اساس آخرین مهلت قانونی مجلس و دستور جلسه صحن علنی نیز برگزار خواهد شد و درخواست دولت سیزدهم هم مبنی بر به تعویق انداختن برگزاری جلسه استیضاح وزیر صمت بی‌نتیجه ماند.

بر اساس قانون موجود رئیس‌جمهور محترم فرصت یک ساعته برای دفاع از عملکرد این وزارتخانه عریض و طویل دارد که تاکنون در این باره چیزی در رسانه‌های رسمی کشور منتشر نشده است اما باید منتظر ماند و دید که آیا سیدابراهیم رئیسی در این مسئله ورود خواهد کرد یا اینکه مصلحت به شکل دیگری خواهد بود؟!

بررسی‌های عصر کار نشان می‌دهد که اذهان عمومی به دلیل استیضاح چندین باره وزیر صمت از نمایندگان مجلس در دوره یازدهم انتقادهایی جدی دارند که اگر پاسخ مناسب به این نقدها به طور شفاف داده نشود علاوه بر ایجاد فضای بی‌اعتمادی به مجلس یازدهم، ممکن است سیاست‌های کلان حاکمیت در زمینه امیدآفرینی جامعه نیز دچار ضعف شود که در این راستا باید منتظر برگزاری جلسه استیضاح بود تا مشخص شود نمایندگان ملت از حقوق ملت دفاع و صیانت خواهند کرد یا …

/پایان متن/