نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نسبت به ضرورت افزایش بودجه و اعتبارات ملی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد.

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی در دیدار اخیر خود با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در رابطه با اهمیت تکریم جامعه ارزشی شهداء و ایثارگر تاکید کرد و گفت: با شروع به کار دولت سیزدهم شاهد توجهات بسیار خوبی در این حوزه هستیم اما به دلیل مشکلات گوناگون بایستی در زمینه‌های مختلف به ویژه افزایش اعتبارات ملی عزم جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بودجه و اعتبارات تخصیص یافته به بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور متناسب با جمعیت این حوزه نیست، افزود: تلاش داریم در پیرو تلاش‌های انجام شده نسبت به افزایش بودجه سال ۱۴۰۲ نگاه ویژه‌‌تری به این موضوع داشته باشیم.

نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعتبارات ملی باید با ملاحظات و اولویت‌های استانی به بخش‌های مختلف و مرتبط با جامعه شهداء و ایثارگر تزریق بشود، گفت: این جامعه به عنوان بخشی از سرمایه اجتماعی نظام محسوب می‌شوند که بایستی حمایت همه‌جانبه به ویژه در زمینه اشتغالزایی از این قشر ارزشی داشته باشیم و ما نمایندگان مجلس آمادگی مطالبه‌گری را در سطح ملی داریم.

عسکری در رابطه با اهمیت احصاء مشکلات خانواده معظم شهداء و ایثارگر تاکید کرد و ادامه داد: به عنوان خادم این ملت از جایگاه مجلس شورای اسلامی نسبت به مرتفع نمودن مشکلات این جامعه اهتمام جدی داریم‌ و در تدوین برنامه‌های بودجه ۱۴۰۲ و هفتم توسعه نیز نگاه جامع و ویژه به بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهیم داشت.

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: انتظار داریم تلاش متولیان این حوزه نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد تا بتوانیم جامعه به ویژه نسل آتی را در بعد فرهنگی ‌اجتماعی با ارزش‌های انقلاب و نظام مقدس ایران اسلامی نیز پیوند بزنیم.

سردار ابراهیم بیانی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس هم در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه نقش‌آفرینی نمایندگان مجلس در حمایت همه‌جانبه به خانواده شهداء و ایثارگر اثربخش است، مطرح کرد: در راستای پیگیری این موضوعات به ویژه در دوره جدید مدیریتی این بنیاد در سطح ملی و استان‌ها شاهد برداشتن گام‌های موثری بوده‌ایم که با حمایت‌های مجلس این حرکت‌ها منجر به ارتقاء جایگاه بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت اصلاح قانون مرتبط با جامعه ارزشی شهداء و ایثارگر، ادامه داد: قوانینی که در مجلس به تصویب رسیدند نیازمند بازنگری و اصلاح است؛ چراکه ما در بسیاری از موارد به عنوان مثال در دستورالعمل ماده ۳۸ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران با ضعف و ابهام قانونی مواجه هستیم که بایستی تدابیری در این حوزه بکار گرفته شود.

بیانی خاطرنشان کرد: جمعیت ایثارگری که بنیاد شهید فارس باید پیگیر خدمات‌رسانی به آن‌ها باشد در حدود ۴۶۰ هزار نفر است که در این راستا علاوه بر تامین اعتبارات مورد نیاز بایستی برنامه‌ریزی دقیق و هدفمندی داشته باشیم.

تشریح مسائل و مشکلات مرتبط با اعتبارات پرستاری، بیمه دی و بخش‌های درمانی، تسهیلات، مسکن و زمین، ساماندهی قبور شهداء و گلزار‌های شهیدان و معیشت نیز از دیگر محورهای اصلی گفت‌وگو شده این نشست بود که مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس به اهمیت و ضرورت توجه به آن تاکید کرد‌.

/پایان متن/