نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش اعظمی از املاک آموزش و پرورش استان فارس در سال‌های گذشته به تاراج رفته و تبدیل به مجتمع‌های شخصی شده است، گفت: یک هیئت نظارت تشکیل و این املاک آزاد شود.

ابراهیم عزیزی در شورای آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه این باور ماست که تربیت کادر ۵۰ ساله دوم انقلاب اسلامی نیازمند توجه به آموزش و پرورش است، اظهار داشت: همه اهداف نظام جمهوری اسلامی به آموزش و پرورش و اقدامات آنها در زمینه تربیت دانش‌آموزان گره خورده است.

وی با بیان‌ اینکه نیازمند توجه به معلم و محتوا هستیم، گفت: معلم خوب و در تراز انقلاب اسلامی قابلیت دارد که نیروی ۵۰ ساله دوم را تربیت کند، همچنین محتوای کیفی می‌تواند آموزه‌های انقلاب اسلامی را رشد و توسعه دهد که باید شوراهای آموزش و پرورش به این امر توجه کند هم در سطح شورای عالی و شورای استان‌ها مجلس نیز از این دو امر مهم و اساسی حمایت می‌کند.

عزیزی با بیان اینکه سرانه آموزشی استان فارس ۵ متر و این سرانه در شیراز ۳۰ سانتی متر است، افزود: این سرانه یک فاجعه برای آموزش است که سرانه آموزشی کلانشهر شیراز ۳۰ سانتی متر باشد و وزیر باید در راس همه پاسخگو و پیگیر باشد.

نماینده مردم شیراز و زرقان با بیان اینکه تراکم دانش‌آموزان در شیراز به ۴۰ نفر رسیده است، افزود: این موضوع کیفیت آموزش و تربیت را با مشکل مواجه کرده است و قابل توجیه نیست، ما نیز در مقابل مردم هیچ دفاعی نداریم امید است این امر در شیراز حل و فصل شود.

عزیزی با اشاره به کمبود و به روز نبودن تجهیزات آموزشی مدارس به ویژه در هنرستان‌ها بیان کرد: در هنرستان‌های شیراز هنوز موتور پیکان و فولکسی که خود به موزه پیوسته آموزش می‌دهیم استفاده می شود، در حالی که باید علم و تجهیزات آموزشی به روز باشد.

وی با بیان اینکه تعداد نواحی آموزش و پرورش در شیراز و زرقان با ۳۲۰ هزار دانش‌آموز نیازمند گسترش است، عنوان کرد: ناحیه ۵ شیراز برای حاشیه این شهر ضروری است و باید راه‌اندازی شود چراکه هیچ ناحیه‌ای نمی‌تواند مشکلات روستاهای اطراف شیراز را برطرف کند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس افزود: برای منطقه سیاخ نیز در گذشته توافق شده و در مجموع ۲ ناحیه باید به آموزش و پرورش شیراز اضافه شود. در کنار این مسئله بازنشستگان آموزش و پرورش که منشا خدمت بودند اما خدمات رفاهی محروم هستند و یک مجموعه برای آنها نداریم تا خدمات رفاهی و تفریحی به آنها ارائه شود.

وی با بیان اینکه آمادگی تامین زمین داریم، گفت: یک مجتمع بزرگ رفاهی ویژه بازنشستگان پایه‌گذاری شود تا بازنشستگان آموزش و پرورش فارس نیز از این فرصت بهره‌مند شود.

عزیزی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان که توسط استاندار  تاکید شده، امروز نیاز دارد که تصمیم درستی درباره آن گرفته و اجرا شود، گفت: فضاهای ورزشی از دیگر مشکلات و چالش‌های آموزش و پرورش استان فارس و شیراز است، ۲۹ میلیارد برای ۳۷ شهرستان استان فارس کافی نیست این اعداد و ارقام پاسخگوی نیازهای عقب افتاده فارس را نمی‌دهد.

وی در پایان با بیان اینکه بخش اعظمی از املاک آموزش و پرورش فارس در سال‌های گذشته به تاراج رفته و تبدیل به مجتمع‌های شخصی شده است، تاکید کرد: یک هیئت نظارت تشکیل و این املاک آزاد شود چون حق مسلم دانش‌آموزان است اما امروز تبدیل به برج‌هایی با بهره‌برداری شخصی شده است.

/پایان متن/